Trendy w branży zoologicznej w najbliższych latach

Trendy w branży zoologicznej w najbliższych latach

Poniżej przedstawiamy trendy w branży zoologicznej na 2022 rok i kolejne lata. Przychody ze sprzedaży produktów dedykowanych zwierzętom domowym rosły każdego roku w ciągu ostatniej dekady. Na rynku amerykańskim odnotowano wzrost o ponad 100% porównując dochody z 2011 roku na poziomie 50,96 mld USD do dochodów z roku 2021, które osiągnęły szacunkowo 109,5 mld USD. Na naszym rodzimym rynku te liczby może nie są aż tak spektakularne, ale trend jest taki sam. Do końca 2022 roku przewiduje się, że sprzedaż detaliczna karm i przysmaków osiągnie wielkość 3,4 mld złotych. A przecież ten rynek to nie tylko jedzenie dla zwierząt

1. Suplementy dla zwierząt

Analizy przeprowadzone w Grand View Research jasno pokazują, że branża suplementów dla zwierząt domowych może osiągnąć do 2027 roku miliard dolarów. Właściciele czworonogów coraz częściej sięgają po witaminy dla swoich pupili, probiotyki czy inne preparaty na bazie olejów. Sugeruje się, że najszybciej rozwijającą się kategorią suplementów mogą być te zawierające CBD, czyli olej konopny. 

Czy to jednak ma sens? Skoro jednak olej CBD przynosi ulgę ludziom w walce z wieloma dolegliwościami, to pomoże też naszym czworonogom. Dzieję się tak, ponieważ zarówno ludzie jak i zwierzęta posiadają układ endokannabinoidowy, czyli receptory stanowiące sieć samoregulacyjną organizmu, odpowiedzialną za przebieg procesów biologicznych. 

Liczba wyszukiwań hasła „CBD dla psów: wzrosła o 2500% w ciągu ostatniej dekady. Dziś są to trendy w branży zoologicznej, jutro produkty CBD może staną się codziennością. Kto pierwszy ten wygrywa…

2. Trendy w branży zoologicznej i rosnąca liczba produktów niszowych

Karmy dla zwierząt domowych stanowią około 3/4 całej sprzedaży przemysłu zoologicznego. Dlatego ich producenci coraz bardziej konkurują między sobą tworząc tzw. karmy niszowe. Jedną z najszybciej rozwijających się karm z tego sektora jest liofilizowana karma dla psów.

Karmy te, określane też jako „freeze-dried, to produkty poddane procesowi liofilizacji. Ich produkcja polega na zamrożeniu ciekłym azotem wymieszanych ze sobą składników, a następnie umieszczeniu ich w komorze próżniowej i odparowaniu z nich zawartej w nich wody. Cały ten proces jest czasochłonny i dość drogi, ponieważ wymaga specjalistycznego sprzętu, co wpływa również na ich wysoką cenę. Wielu opiekunów psów coraz częściej jednak sięga po tego typu produkty ze względu na ich bogaty skład odżywczy. Podczas procesu liofilizacji z karmy zostaje odparowana jedynie woda, a nie wartości odżywcze. Takie karmy są bogate w witaminy, a także zachowują swój smak, aromat i kształt. Przysmaki liofilizowane sprawdzą się u psów cierpiących na alergie pokarmowe, u czworonogów z problemami żołądkowymi, nadwagą czy tych z uczuleniami.

3. Wysokiej klasy produkty dla zwierząt domowych

Zawsze znajdzie się grupa właścicieli, którzy kupią dany produkt, nawet po wysokiej cenie, pod warunkiem, że da radość jego pupilowi. I nie mówimy tu jedynie o wysokiej jakości karmach czy przysmakach dla psów i kotów. Sektor ten obejmuje między innymi: interaktywne zabawki dla czworonogów, żwirek dla kotów, który zmienia kolor w zależności od pH moczu kota czy wybiegi dla kotów, które umożliwiają im spędzanie czasu na świeżym powietrzu jednocześnie zmniejszając ryzyko ucieczki. 

4. Pojawiają się nowe kategorie produktów

W tradycyjnym przemyśle zoologicznym można wyróżnić kilka stałych kategorii produktów: żywność, zabawki, posłania, smycze i obroże, higiena i pielęgnacja zwierząt

Często producenci nie wprowadzają kolejnych odmian znanych już nam produktów, ale tworzą zupełnie nowe. Na przykład chusteczki dla zwierząt przeznaczone do utrzymania higieny i pielęgnacji sierści i łap. Innym tego typu produktem jest mechanicznie wirujący czyścik do łap dla psa, który na pewno kupi niejeden właściciel czworonoga w okresie jesienno-zimowym. Kolejnym, stosunkowo nowym produktem, jest pasta do zębów dla zwierząt domowych. 

Liczba wyszukiwani „pasta do zębów dla kotów” wzrosła o 160% w ciągu ostatnich pięciu lat. Te liczby mówią same za siebie. Tego typu produkty nie są niczym nowym. Jednak pasta do zębów jest to produkt dedykowany psom czy kotom, których właściciele chcą mieć pewność, że zęby i dziąsła ich pupili są w doskonałym stanie.

5. Rosnący trend na rynku ubezpieczeń dla zwierząt

Ubezpieczenia dla zwierząt to jeden z 6 trendów w branży zoologicznej, który nabiera tempa.  Liczba wyszukiwani tego hasła cały czas wzrasta, osiągając 31% w ciągu ostatniej dekady. 

Globalnie branża ubezpieczeń dla zwierząt domowych osiągnęła 3,33 mld USD, a oczekiwania względem niej są dosyć spore. Szacuje się, że do 2028 roku będzie rosła w tempie 16,3% rocznie.

6. Naturalne marki produktów dla zwierząt stale na topie

Każdy odpowiedzialne i kochający swojego pupila właściciel stawia na produkty naturalne, które mają dobry wpływ na zdrowie i kondycję jego czworonoga. Często szukamy w karmach podobnych składników odżywczych co we własnych pokarmach. Cena tu nie gra roli. Ważne, żeby było zdrowo i smacznie. 

W związku z tym, że liczba gospodarstw domowych decydujących się na czworonoga stale rośnie, możemy oczekiwać, że branża ta będzie stale się rozwijać, a dochody z niej będą rosnąć w szybkim tempie. Na rynku jest coraz więcej zdrowych produktów dla zwierząt domowych, a także luksusowych gadżetów mających na celu umilenie dnia naszym czworonogom, gdy my jesteśmy w pracy czy w szkole. Bo w końcu zdrowie i dobre samopoczucie naszych czworonożnych przyjaciół jest tym, co łączy wszystkie powyższe trendy w branży zoologicznej w najbliższych latach.

POLECANE DLA CIEBIE