Konkurs na Facebooku, czyli kreatywność jest dziś w cenie!
Odsłon: 579

Konkurs na Facebooku, czyli kreatywność jest dziś w cenie!

W dobie koronawirusa prawie cała sprzedaż przeniosła się do Internetu. Zewsząd słyszymy hasło #zostańwdomu. Dlatego postanowiliśmy się temu podporządkować i przedstawić wam kilka pomysłów na to, jak z sukcesem przyciągnąć nowych klientów do Waszego e-sklepu zoologicznego bez wychodzenia z domu. Na pierwszy ogień idzie konkurs na Facebooku.

We wcześniejszych artykułach wspominaliśmy o tym jak ważne jest pozycjonowanie stron, content marketing, a także ceny produktów jakie sprzedajemy. Jak zatem wykorzystać nasz fanpage na Facebooku? Jak wymyślić konkurs, który przyciągnie wielu miłośników zwierząt, a co za tym idzie – naszych potencjalnych klientów? Jaką wartość powinny mieć nagrody w takim konkursie? I jak wygląda prawna strona konkursów na Facebooku?

Kreatywność to podstawa!

Najbardziej popularnym konkurs na Facebooku to taki, w którym wygrywa zdjęcie. I tu macie szerokie pole do popisu. Można na przykład zorganizować konkurs na najśmieszniejszego czworonoga. Albo nagrodzić tego fejsbukowicza, który pokaże najciekawszy sposób swojego pupila na radzenie sobie z akcją #zostańwdomu. W dzisiejszych czasach większość posiadaczy konta na Facebooku posiada również telefon z aparatem. Dlatego taka forma konkursu jest dostępna dla większości z nas.

Sposób na sprzedaż produktów, które najgorzej się sprzedają? To proste!

Zrób zdjęcie swojemu pupilowi w towarzystwie karmy firmy X. Najlepsze zdjęcia nagrodzimy miesięcznym zapasem tej karmy. Zachęcimy w tej sposób naszych klientów do kupowania produktów, które nie cieszą się takim samym zainteresowaniem jak te, na które idą miliony na reklamę.
Albo zaproś swoich klientów do pokazania krótkiego filmiku jak ich kot cieszy się z miski pełnej jego ulubionych smakołyków. Film z największą ilością lajków zostanie nagrodzony karmą o wartości wynoszącej równowartość liczby polubień.
Można też poprosić swoich obserwatorów o stworzenie rymowanki z nazwą danego produktu, który chcielibyśmy wypromować. Jeśli uzgodnisz to wcześniej z daną firmą to nie tylko możesz zyskać nagrodę główną, której to właśnie oni będą sponsorem, ale również zwiększyć zasięg takiego konkursu. Ogłaszając go na swoim fanpagu, a także na fanpagu firmy, której dotyczy konkurs możesz być pewny, że trafi on do większego grona odbiorców.

Aplikacja dla bardziej wtajemniczonych!

Facebook udostępnił swoim użytkownikom specjalną aplikację do organizowania konkursów. Daje ona wiele możliwości. Między innymi możliwość głosowania na autora najciekawszej propozycji konkursowej. Ciekawą opcją jest też łączenie Social Mediów, czyli Facebooka z Instagramem dzięki unikalnemu hasztagowi, na przykład #zostańwdomuztwojafirma.

Jaka nagroda?

Konkurs na Facebooku musi być ciekawy. Jednak jeszcze ciekawsze powinny być nagrody, aby konkurs przyciągnął wielu zainteresowanych. To wszystko zależy od budżetu, jakim dysponujemy, jeśli nagrodą mają być pieniądze. Lub od naszej szczodrości, jeśli chodzi o nagrody rzeczowe. Jeśli porozumiemy się z producentem danego wyrobu, którym będzie  np. karma czy zestaw szczotek do sierści, możemy jedynie zyskać rozgłos. Resztą zajmie się sponsor.
Ale to jeszcze nie wszystko.

Promocja!

O sukcesie konkursu świadczy również jego promocja. Bo jak ludzie mają w nim wziąć udział, skoro o nim nie wiedzą? Na szczęście i na to pytanie znamy odpowiedź.

Po pierwsze: „poczta pantoflowa”

Jest to najłatwiejszy sposób, aby grono waszych obserwatorów się powiększyło. Uczestnicy konkursu mogą udostępniać post o nim na swojej tablicy czy zaproszać do udziału  swoich przyjaciół. Dzięki temu o waszym konkursie na Facebooku usłyszy więcej osób. A to z kolei zwiększy ilość potencjalnych klientów odwiedzających wasz sklep zoologiczny.

Po drugie: strona internetowa

Traktuj Social Media jako obowiązkowy dodatek do twojej strony internetowej. Nigdy na odwrót! Pamiętaj, aby informacja o konkursie znalazła się przede wszystkim na stronie internetowej waszego sklepu. I niech nie znika, aż do ogłoszenia wyników konkursu. Jeśli dodatkowo prowadzisz bloga lub konto na Instagramie to tam też możesz zakomunikować taką akcję. Zwiększy to zasięg twojego fejsbukowego konkursu.

Po trzecie: zapowiedzi!

Aby wasz konkurs na Facebooku odniósł jeszcze większy sukces pamiętajcie o jego zapowiedzi. Na przykład na dwa tygodnie i tydzień przed rozpoczęciem konkursu komunikujcie swoim obserwatorom, że „już niedługo czeka Was wspaniała okazja do wygrania ulubionej karmy Waszego pupila. Szczegóły niebawem!”

Mailing może być fajny!

Jako właściciele e-sklepów zoologicznych posiadacie na pewno listę klientów robiących u was zakupy wraz z ich adresami mailowymi. Warto poinformować ich o konkursie właśnie za pomocą mailingu. Wiele osób odchodzi od tej formy promocji, ponieważ ustawienia skrzynek mailingowych często wrzucają tego typu maile od razu do spamu. Jednak warto spróbować. Każdy sposób na wypromowanie konkursu na Facebooku jest dobrym sposobem.

Konkurs czy loteria?

Na początek sugerowalibyśmy zorganizowanie konkursu. Jest to znacznie prostsza sprawa niż organizacja loterii. W przypadku konkursu ważne jest stworzenie jego regulaminu. W treści konkursu należy umieścić adnotację, że uczestnictwo w konkursie jest jednoznaczne z akceptacją jego regulaminu. I po kłopocie! Oczywiście treść regulaminu powinna być ogólnie dostępna, tak aby każdy mógł się z nią zapoznać w każdej chwili.

W przypadku loterii sprawa się nieco komplikuje

Jeśli chodzi o loterie, które są równie często organizowane co konkursy, to jest to nieco bardziej skomplikowane.  Loterie podlegają ustawie o grach hazardowych (Dz.U. 2009 nr 201 poz. 1540). Chęć organizacji loterii należy zgłosić do dyrektora izby celnej. Dotyczy to zarówno loterii pieniężnych, fantowych jak i promocyjnych. Należy tez pamiętać o uiszczeniu opłaty 10% od puli nagród (ale nie mniej niż 50% kwoty bazowej) i zapewnić sobie nadzorcę gier hazardowych, aby ten czuwał nad legalnym przebiegiem losowania. Jest to odrobinę bardziej skomplikowane, ale ma też dużo zalet. Jedną z nich jest organizacja loterii paragonów opiewających na kwotę wyższą nić sto złotych. Dzięki temu Ty odnotowujesz większy utarg, a Twoi klienci możliwość wygrania ciekawych nagród.

Partner potrzebny od zaraz

Loterię można też zorganizować z udziałem partnera, na przykład producenta karm sprzedawanych w twoim sklepie. Każdy kod kreskowy z kupionego w Waszym sklepie opakowania bierze udział w loterii, w której do wygrania jest na przykład dziesięć kilogramów tej samej karmy sponsorowanej przez partnera loterii.

Pomysłów na zorganizowanie takiej loterii czy konkursu na Facebooku jest wiele. Wystarczy tylko zastanowić się, na czym nam zależy i co chcemy osiągnąć. Jedno jest pewne – taka akcja jest wspaniałym sposobem na wzrost przychodów i polepszenie wizerunku waszego e-sklepu. Na pewno przyniesie wam większy rozgłos, a co za tym idzie- więcej klientów i ich zainteresowanie sprzedawanymi przez was produktami. Dlatego #zostańciewdomu i bądźcie kreatywni!

 

 

 

1

ARCHIWA

2

TAGI