Reklama natywna i wzrost jej popularności

Reklama natywna i wzrost jej popularności

Wraz z rozwojem cyfrowej reklamy online coraz trudniej jest markom budować zaufanie wśród swoich odbiorców. Dotyczy to przede wszystkim młodych pokoleń, które buntują się wobec reklamy bezpośredniej i niechętnie wchodzą w interakcję z nią. Dlatego reklama natywna jest swego rodzaju odpowiedzią na te zachowania i na potrzeby rynku. 

Czym jest reklama natywna?

Reklama natywna jest terminem opisującym format reklamy cyfrowej naśladującej wyglądem, stylem i funkcją platformę, na której się pojawia. Można powiedzieć, że reklama natywna jest wszędzie, chociaż możemy nawet nie zdawać sobie z tego sprawy. Główną cechą takich reklam jest to, że płynnie wtapiają się w witrynę, na której są wyświetlane. Należy jednak pamiętać, aby zawsze odpowiednio je oznaczyć.

Najczęstszym rodzajem reklamy natywnej jest artykuł sponsorowany. 

Dlaczego reklama natywna zaczyna wypierać tradycyjne reklamy cyfrowe?

Przede wszystkim dlatego, że nie odciąga czytelników od treści, które ich zainteresowały. Bo chyba nie ma nic gorszego od przeglądania mediów społecznościowych lub różnego rodzaju witryn i przerywanie tego przez reklamę, której pominąć się nie da, a która nie jest związana z naszymi zainteresowaniami lub związana z treściami, które właśnie oglądamy.

Reklamy natywne staję się coraz bardziej popularne

Dzieje się tak, ponieważ umożliwiają tworzenie wartościowych treści oraz budowanie przyjemnych doświadczeń z odbiorcami docelowymi. Są nie tylko bardziej wciągające i interesujące dla czytelników, ale przede wszystkim mają wyższą skuteczność dzięki wyższym współczynnikom klikalności, a co za tym idzie- generują większą sprzedaż.

Reklamy natywne zwiększają świadomość oraz rozpoznawalność marki

Dzięki temu, że reklama natywna nie ma wyraźnego celu lub przycisku, który powoduje klikanie, może wzbudzać zainteresowanie nazwą marki lub świadczonymi przez firmę usługami w angażujący i co ważne- naturalny sposób. Odbiorcy takich treści zaczynają kojarzyć markę z uczciwością, a nie z oszustwem, aby tylko wejść w interakcję z płatną reklamą.

Reklama natywna w liczbach

Warto też przytoczyć kilka danych statystycznych, które jednoznacznie wskazują wyższość reklamy natywnej nad klasycznymi reklamami displayowymi.

  • Reklamy natywne 40-krotnie przewyższają współczynnik klikalności niż tradycyjne reklamy displayowe,
  • Aż 53% czytelników treści internetowych ogląda częściej reklamy natywne niż tradycyjne reklamy displayowe,
  • Prawie 77% użytkowników reklam natywnych nie odczuło, że mają do czynienia z reklamą,
  • Reklamy natywne zwiększają chęć zakupu o 18%,
  • 25% rynku przejdzie na reklamę natywną w ciągu najbliższych pięciu lat.

Reklamy natywne wyglądają świetnie, łatwo się konwertują i można ich używać na wielu platformach internetowych. Dzięki temu coraz bardziej zyskują na popularności. Nie ma znaczenia, czy dopiero zaczynasz przygodę z marketingiem cyfrowym, czy działasz w tym obszarze od dłuższego czasu. Ważne jest to, że korzystanie z reklam natywnych w znacznym stopniu usprawni Twoją strategię reklamową. Ten rodzaj reklamy jest najłatwiejszą przepustką do pasywnego dochodu.

POLECANE DLA CIEBIE