Marketing offline dla startupów w 7 krokach

Marketing offline dla startupów w 7 krokach

Marketing cyfrowy jest niezbędnym elementem każdej strategii marketingowej. Reklamy w wyszukiwarce, treści online i posty w mediach społecznościowych nie zastąpią jednak skuteczności działań marketingowych offline.

Czym jest marketing offline?

Jest to każda praktyka reklamowa lub promocyjna obejmująca tradycyjne media offline, takie jak: telewizja, radio, billboardy, druk i wydarzenia osobiste. Najczęściej tego typu działania mają za zadanie wspierania czy też uzupełniania działań online.

Dlaczego marketing offline jest nadal opłacalny?

Marketing online jest niezbędnym narzędziem do utrzymania konkurencyjności. Jednak w rzeczywistości najlepsze strategie marketingowe to połączenie offline i online. Wielokanałowe kampanie są bardziej skuteczne zapewniając większą ekspozycję marki, a co za tym idzie- dotarcie do większej ilości potencjalnych konsumentów i większe zyski. Bez względu na rodzaj działalności gospodarczej jaką prowadzimy- czy jest to sklep zoologiczny, salon fryzjerski dla psów czy klinika weterynaryjna- dopiero przy wielokanałowych kampaniach marketingowych możemy odnieść sukces.

Pomysły na marketing offline, które możesz wykorzystać w swojej firmie

Pisaliśmy już o tym, dlaczego warto być aktywnym w mediach społecznościowych, o konkursach na Facebook’u czy o Content Marketingu. Wszystkie te działania marketingowe, które wchodzą w skład strategii marketingowej powinny być dopełnione metodami tradycyjnymi.

#1 Wizytówki

Wydaje się wam, że ludzie odchodzą od wizytówek. Nic bardziej mylnego. To jeden z najskuteczniejszych sposobów na rozkręcenie biznesu. Postaw na oryginalność, kreatywność, ale nie zapomnij o spójności. Wizytówki mają być rozszerzeniem Twojej marki. Pozostań przy tym samym log, czcionce i szacie graficznej, które stosujesz na swojej witrynie internetowej czy na ulotkach i broszurach.

#2 Ulotki i broszury

Drukowane materiały marketingowe nadal są bardzo istotne w dobrze skrojonej kampanii reklamowej. Pamiętaj o nich podczas wystawiania się na targach zoologicznych albo gdy prowadzisz klinikę weterynaryjną. Warto drukować ulotki z kodami rabatowymi, które można wykorzystać podczas zakupów online w Waszym sklepie zoologicznym. Pamiętaj też, a by na ulotkach nie zabrało Waszych danych kontaktowych.

#3 Kupony

To kolejny ważny element marketingu offline, który warto wykorzystać w firmie. Bo przecież kto nie lubi kuponów zniżkowych? Wzmacnia to lojalność konsumenta wobec marki. To właśnie dzięki kuponom, programom lojalnościowym czy rabatom sprawiamy, że nasi klienci czują się wyjątkowi i uprzywilejowani. Oni są zadowoleni, a my notujemy większą sprzedaż. Akcje rabatowe przyciągną również potencjalnych klientów, którzy dzięki takim chwytom marketingowym na dłużej zwiążą się z naszą marką.

#4 Promocja krzyżowa

Czasami warto nawiązać współprace z innymi firmami z branży, aby podbić rynek ze zdwojoną siłą. Zacznij od zdefiniowania potencjalnych partnerów, którzy działają w Twojej branży, które reprezentują podobne wartości. Następnie skoncentruj się na strategii obejmującej wzajemne promocje produktów czy usług. Na przykład jako sklep zoologiczny możesz nawiązać współpracę z kliniką weterynaryjną czy mobilnym fryzjerem dla czworonogów- przy zakupie konkretnej karmy dla psów otrzymujesz 10% rabat na zabiegi fryzjerskie dla Twojego psa. Dzięki temu Ty sprzedasz więcej karmy, a mobilny fryzjer zyska rozgłos i nowego klienta.

#5 Zaangażowanie w akcje charytatywne

Tego typu wydarzenia są ważne i warto w nich brać udział. Dacie się poznać szerszemu gronu odbiorców stając się na przykład patronem jakiegoś wydarzenia lub jego sponsorem. Dzięki temu nie tylko zyskasz rozgłos, ale będziesz czynił dobro! Warto!

#6 Twórz własne wydarzenia

Na przykład zorganizuj „Dzień psa” w sklepie zoologicznym, podczas którego każdy klient, który przyprowadzi swojego czworonoga dostanie rabat na karmę dla niego. Albo możesz zorganizować „Dzień zdrowego uśmiechu” w swojej klinice weterynaryjnej, w której zrobisz przegląd zębów 15 pierwszym pacjentom, a kolejni dostaną od Ciebie zniżkę. Opcji jest wiele a wszystko zależy jedynie od Twojej kreatywności i możliwości.

#7 Pamiętaj o targach branżowych

Marketing offline to też wszystkie wydarzenia, w których bierzesz udział osobiście. Targi zoologiczne to świetny sposób na ekspozycję Twojej marki. Bez względu na to czy zajmujesz się sprzedażą produktów czy usług podczas targów możesz nawiązać współpracę, a także pozyskać wielu nowych klientów. Pamiętaj o ulotkach, broszurach i wizytówkach, a także wymyśl w jaki sposób przyciągnąć ludzi na swoje stoisko- darmowe próbki produktów czy kody rabatowe wręczane jedynie podczas targów.

Zanim rozpoczniesz swoje działania marketingowe wybierając jeden z naszych powyższych pomysłów, upewnij się, że jest on spójny z Twoim biznes planem i jest częścią Twojej strategii marketingowej. I do dzieła!

POLECANE DLA CIEBIE