Okazje i promocje – działania zwiększające sprzedaż sklepu zoologicznego
Odsłon: 221

Okazje i promocje – działania zwiększające sprzedaż sklepu zoologicznego

Aż ośmiu na dziesięciu klientów korzysta z promocji cenowych prowadzonych przez sklepy. Ponad 50% kupujących wybiera produkty po obniżonej cenie! Z kolei 30% klientów ceni sobie karty lojalnościowe i chętnie je zakłada. Taki sam procent klientów pozytywnie ocenia promocje „2 w cenie 1” oraz bony rabatowe do wykorzystania podczas kolejnych zakupów.

 

Jak zatem powinny wyglądać akcje promocyjne, aby sklep przyciągał jak największą liczbę klientów? Na co powinniśmy zwrócić szczególną uwagę, chcąc zachęcić klientów do zakupów?

Wyrazy „okazja” i „promocja” są uwielbiane przez nas Polaków. Uzupełnione dodatkowym tekstem: „kup dwie puszki karmy dla kota, a trzecią dostaniesz za jeden grosz” lub „przy zakupie karmy dla twojego pupila – bon z 20% zniżką na kolejne zakupy” sprawiają, że chętniej wchodzimy do sklepu, aby skorzystać z proponowanych okazji! Akcje promocyjne prowadzone „z głową” to większy obrót i większy zysk. O czym należy pamiętać, przygotowując takie akcje w sklepie zoologicznym, aby nie były one dziełem przypadku, a wyłącznie przemyślanym działaniem?

Po pierwsze – o ich oryginalności!

Pokuśmy się o coś innowacyjnego, co zwróci uwagę i zaskoczy naszych klientów oraz przyciągnie nowych opiekunów i właścicieli zwierząt. Szukajmy niestandardowych pomysłów angażujących ludzkie emocje Na przykład: „Przygarniając ze schroniska psa lub kota, odbierz w naszym sklepie bon ze zniżką na karmę lub akcesoria dla zwierzaków”. Dzięki takiej akcji możemy zachęcić wybrane schronisko, aby polecało nasz sklep w zamian za rabaty i promocje dla tych, którzy zdecydują się zaopiekować jego podopiecznymi. Pomysłów jest wiele! Wystarczy tylko zastanowić się, co może zachęcić i zmotywować do działania naszych klientów. No to działajmy!

Ważny jest również sposób i formy komunikacji!

Wiadomym jest, że jeśli akcja nasza nie zostanie odpowiednio nagłośniona, to nikt się o niej nie dowie, a co za tym idzie – nikt z niej nie skorzysta. Ważne jest, zatem, aby nie tylko nasza witryna sklepowa została oznakowana odpowiednimi hasłami promocyjnymi. Te same informacje powinny pojawić się na stronie internetowej naszego sklepu. Aby wygenerować odpowiedni zasięg wykorzystajmy również social media, gdzie, na bieżąco możemy informować naszych klientów o aktualnych promocjach, rabatach i konkursach.

Dobrze byłoby, gdyby korzyści każdej akcji promocyjnej były odczuwalne od razu!

Akcje odroczone w czasie nie są tak dobrze postrzegane jak na przykład odbiór bonu podarunkowego czy zniżka cenowa podczas dokonywania zakupów. Pamiętajmy o odpowiedniej interpretacji graficznej (dobór czcionki i kolor) tekstów promocyjnych. Czarna czcionka na szarym tle nie zapewnia właściwego odbioru. Ale już żółty, neonowy napis na ciemnym tle (czerwony, granatowy, zielony) rzuca się w oczy, przyciągając uwagę potencjalnych klientów.

Zadbajmy o powtarzalność akcji promocyjnych.

Należy przyzwyczaić klientów do regularności prowadzonych działań. Nie tylko rabaty i promocje cenowe ale również programy lojalnościowe łączą obie strony, zapewniając im wymierne korzyści.

  • Warto też organizować promocje na wybrane grupy produktów: np.: na te, które mają krótszy termin przydatności. Przy tej formie promocji można proponować klientom „psie środy” albo „kocie piątki” i oferować zniżki na konkretne karmy. Dobrym pomysłem są też tzw. „happy hour” – na przykład: pomiędzy godziną 11 a 13 produkty z segmentu Premium sprzedawane będą z 20% zniżką. Sprawdzonym pomysłem jest również kalendarz rabatowy, aby nasi klienci wiedzieli wcześniej, jakich obniżek cenowych mogą się spodziewać w najbliższych dniach, np.:
  • W poniedziałek, właściciele psów mogą kupić w promocyjnej cenie smycze i obroże
    dla swoich pupili.
  • We wtorek zabawki i legowiska dla kotów.
  • W środę karmy dla czworonogów, a w piątek akcesoria akwarystyczne i oryginalne okazy ryb w wyjątkowych cenach.
  • Za to sobota i niedziela, to okazja dla osób, które marzą o swoim pupilu, takim jak mysz, królik czy papuga.

Pamiętajmy również o naszych potencjalnych klientach, których warto byłoby przyciągnąć do naszego sklepu ofertami dopasowanymi do ich potrzeb. Z drugiej strony nie zapominajmy o naszych stałych klientach, którzy nie mogą poczuć się gorsi. W czasach rywalizacji i nieustannej walki o klienta zadbajmy o ich zaufanie i lojalność każdego dnia, bo tylko dzięki nim nasz sklep zoologiczny będzie prosperował!

Podsumowując:

Akcje promocyjne powinny być:

  •   Jasno określone co do czasu trwania i korzyści z nich płynących,
  •   Zrozumiałe dla każdego,
  •   Oryginalne i wyróżniające na tle konkurencji,
  •   Atrakcyjne pod kątem korzyści i nagród,
  •   Spójne z wizerunkiem marki-sklepu.

Zatem do dzieła!

 

1

ARCHIWA

2

TAGI