Prezenty dla zwierząt – wykorzystaj czas okazji!

Prezenty dla zwierząt – wykorzystaj czas okazji!

Niektórzy analitycy rynku uważają, że nawet 40 procent rocznego obrotu sklepów przypada na ostatnie dwa miesiące w roku. Nic w tym dziwnego, bowiem  już w listopadzie przypadają słynne Black Friday i Cyber Monday. W tym miesiącu sklepy odwiedzają także co bardziej zapobiegliwi klienci, którzy chcą mieć święty spokój w okresie okołoświątecznym. Grudzień to, jak wiadomo, to najlepszy czas dla handlowców wszystkich branż, w tym także zoologicznej. Styczeń wydaje się być, pod tym względem mniej atrakcyjny. Jednak tuż po nim w kalendarzu widnieje  luty – a wraz z nim nie tylko Walentynki, ale także Dzień Kota. Nadchodzi czas handlowych okazji i tylko od naszej inwencji zależy czy i w jaki sposób go wykorzystamy.

 

Zacznij od razu

Bony podarunkowe to prezenty uniwersalne, których sprzedaż można prowadzić przez cały rok. Jednak w okresie okołoświątecznym mogą nabrać one specjalnego charakteru, bo tradycyjnie jest to czas ofiarowywania prezentów. Zadbajmy, aby na naszych bonach umieścić okolicznościową grafikę. Bony (vouchery) w przeciwieństwie do kart podarunkowych należy wykorzystać w całości, bowiem niewykorzystana kwota przepada. Dla klienta jest to bodziec do zwiększenia wartości koszyka zakupowego. Za kwotę  stanowiącą wartość bonu jego posiadacz będzie mógł nabyć zarówno prezenty dla zwierząt, jak i upominki dla ich opiekunów.

 

Black Friday i Cyber Monday – geneza

Historia Black Friday wiąże się prawdopodobnie z wielkim paradami odbywającymi się po Święcie Dziękczynienia w USA (przypada ono w ostatni czwartek listopada).  Była to doskonała okazja dla sklepów i domów towarowych, aby się zareklamować. Dodatkowo klientów miały zachęcić do zakupów znaczne obniżki cen. Podobno obroty sklepów były tak duże, że przemęczeni i wyczerpani sprzedawcy nazwali ten dzień Czarnym Piątkiem.

Cyber Monday miał bardziej prozaiczną genezę. Po prostu, na początku XXI wieku dostęp do szybkich łącz internetowych nie był tak popularny jak dziś. Część operatywnych klientów dokonywała więc zakupów wyprzedażowych w poniedziałek, korzystając z Internetu służbowego w swoich firmach. W każdym razie dwa wspomniane niżej dni to okazja do zwiększenia obrotów zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i internetowych.

 

Okazja dla klientów, zysk dla handlowców

Każdy sklep, w tym zoologiczny powinien się do wspomnianych wyżej dni  bardzo starannie przygotować. Tym bardziej, że tuż po nich zaczyna się gorączka przedświątecznych zakupów. Zróbmy przegląd naszych zapasów magazynowych i zastanówmy, które towary i na jaką kwotę możemy przecenić. Black Friday i Cyber Monday są już na tyle znane w polskim handlu, że niektóre sklepy zaczynają takie wyprzedaże już dwa, trzy tygodnie wczesniej. W ten sposób powstają Black Week, Cyber Week itp. powtarzające się nawet kilka razy.

Pamiętajmy! Ludzie kochają okazje i jeśli zaoferujemy im duże obniżki, są w stanie kupić rzeczy, których tak naprawdę wcale nie potrzebują. A jeśli dodamy do tego jakiś drobiazg w gratisie – sukces murowany!

Zadbajmy o odpowiednią reklamę na naszej stronie internetowej i witrynie sklepowej. Przekonajmy naszych klientów, że nigdzie indziej nie kupią w tak korzystnej cenie tak doskonałych produktów!

 

Drobiazgi z Mikołajem

Mikołajki to tradycja, ale czas nabywania raczej drobniejszych rzeczy. Tu chodzi bardziej o symbol, a większe zakupy klienci będą odkładać prawdopodobnie  na okres okołoświąteczny.

Przejrzyjmy magazyny i przygotujmy na ten dzień drobiazgi np. piłeczki dla psów czy smakołyki dla kotów. Ważne, aby przyozdabiało je coś symbolizujące okazję, z jakiej te prezenty dla zwierząt są ofiarowywane. Może to być np. wstążka czy naklejka.

Pamiętajmy, aby pozostawić miłe wrażenie. Osoba, która zostanie uprzejmie oraz fachowo obsłużona, dokonując niewielkich zakupów na mikołajkowe prezenty dla zwierząt, być może wróci niedługo i zasili naszą sklepową kasę większą kwotą.

 

W świątecznym klimacie

Klientów możemy zachęcić do zakupów także stworzeniem świątecznego wystroju i atmosfery. Wiele sklepów zaczyna wchodzić w ten klimat już na początku listopada. Dekoracje zależą od naszej inwencji, ale także od powierzchni, którą dysponujemy. Może być to kilka gałązek sosnowych, ale także świecąca i przyozdobiona choinka wewnątrz sklepu lub przed jego wejściem.

Świątecznym dekoracjom powinna towarzyszyć wyjątkowa atmosfera. Każdy klient, odwiedzający nasz sklep powinien być witany jak mile widziany gość, a nawet członek rodziny. Samym tylko towarem trudno zaimponować, bo prawdopodobnie oferowane przez nas produkty posiada na stanie także konkurencja. Nie jest jednak tajemnicą, że klienci odwiedzają chętniej te sklepy, w których mogą liczyć nie tylko na fachową, ale także kompleksową i uprzejmą obsługę.

 

Prezenty dla zwierząt – paczki

Pewnie każdy z nas ma w magazynie produkty, których nie udało się sprzedać w ciągu roku.  W okresie okołoświątecznym można je odpowiednio zapakować, przystroić i postawić na półce jako prezenty dla zwierząt. Mogą one także wejść w skład paczek, w które zaopatruje się przed świętami większość właścicieli sklepów.

Paczki możemy przygotować własnoręcznie lub zamówić je w hurtowniach. Pamiętajmy jednak, żeby dokładnie sprawdzić ceny poszczególnych produktów wchodzących w ich skład i upewnić się, że kwota, którą zapłacimy za całość będzie niższa od kwoty zakupu poszczególnych elementów.  Nie dajmy się jednak skusić zbyt niskimi cenami, ponieważ w zamian możemy otrzymać niepełnowartościowe (np. przeterminowane) produkty i stracić klientów. Pewna moja znajoma kupiła swojemu ukochanemu psu pięknie zapakowany i wcale nie tani świąteczny smakołyk. Zwierzę po jego skonsumowaniu nabawiło się problemów gastrycznych. Rozczarowana opiekunka  kategorycznie zapowiedziała, że więcej niczego w tym sklepie nie kupi.

Świąteczne paczki, z upominkami dla naszego domowego ulubieńca coraz częściej możemy znaleźć  pośród prezentów umieszczanych pod choinką. Zawierają one zazwyczaj smakołyk, próbkę karmy, zabawkę  czy inne akcesoria. Możemy do nich dołączyć także artykuły sezonowe: ochronną maść na łapy czy odżywki wzmacniające. Pamiętajmy o gratisach – każdy upominek wzmacnia więź wiążącą nas z klientem i sprawia, że wzrasta jego lojalność w stosunku do naszego sklepu.

Nie chowajmy głęboko obroży przeciwkleszczowych. W czasie tak łagodnych zim, jakie mamy obecnie, kleszcze mogą żerować praktycznie przez cały rok. Lojalnie uprzedźmy o tym naszych klientów.

 

Ptasie stołówki

Miłośnicy zwierząt zazwyczaj nie ograniczają swojej sympatii do domowych ulubieńców, lecz starają się także pomóc ich dziko żyjącym krewniakom. W okresie jesienno-zimowym możemy zaopatrzyć nasz sklep w produkty sezonowe – karmniki i paszę dla ptaków.

Najbardziej popularnym ziarnem, które mogą spożywać prawie wszystkie zimujące u nas gatunki jest słonecznik łuskany. Oczywiście możemy zaopatrzyć się też w bardziej specjalistyczne karmy np. kule składające się z ziaren i tłuszczu, które chętnie będą podskubywać sikorki. Drozdy i jemiołuszki, z kolei, będą przylatywać do karmników, w których zostaną wyłożone owoce.

 

Walentynki także dla zwierząt

Od Świąt Bożego Narodzenia zaledwie półtora miesiąca dzieli nas od dnia, w którym po raz kolejny możemy liczyć na zwiększenie obrotów naszego sklepu. Psu, kotu czy papudze, co prawda, wszystko jedno, w jakim opakowaniu dostanie przysmak czy zabawkę, ale pozwólmy ich opiekunom ucieszyć się, że mogą zamanifestować swoją miłość do zwierzaka.

Podobnie jak z okazji Mikołajek czy Świąt prezentem może być praktycznie wszystko. Ważne, aby dumny właściciel wręczył swojemu zwierzakowi prezent przewiązany wstążką z napisem „Love” i czerwonym serduszkiem.

W tym dniu nie zapominajmy także o ludziach kochających zwierzęta. Jako prezenty możemy zaoferować dla nich np. poradniki dla opiekunów psów lub kotów. Mile widziane będą także zapewne koszulki ze zwierzęcym nadrukiem, kubeczki, breloczki do kluczy np. z napisem „Love pets” czy inne akcesoria.

 

Mruczące święto

Rokrocznie Dzień Kota przypada 17 lutego i jest okazją do sprzedaży produktów zarówno dla mruczących, domowych ulubieńców, jak i ich miłośników.

Upominkami dla kotów mogą być np. trawa w pojemniku, mała puszka karmy, zabawka czy przysmak czyszczący zęby. Ważne, aby nabyło to okolicznościowego charakteru chociażby poprzez przewiązanie wstążką.

Dzieci, szczególnie dziewczynki uwielbiają „kocie” akcesoria. Zakup opasek na uszy z kocimi uszami czy miękkich poduszeczek z wizerunkami różnego rodzaju „mruczków”  nie narazi nas na zbytnie koszty, a może okazać się strzałem w dziesiątkę. Drobiazgi takie możemy dodawać np. jako gratisy do zakupów dokonanych za określona kwotę.

POLECANE DLA CIEBIE