Strategia marketingowa w sklepach zoologicznych
Odsłon: 376

Strategia marketingowa w sklepach zoologicznych

Skuteczna strategia marketingowa nie musi być droga. Wystarczy tylko wykazać się wyobraźnią i kreatywnością, tworząc coś wyjątkowego i przyciągającego uwagę potencjalnych klientów.

Formułując strategię marketingową, powinniśmy zacząć od określenia trzech podstawowych rzeczy:

  • Celu, który chcemy osiągnąć,
  • Odbiorców, czyli osób do których kierujemy naszą strategię marketingową,
  • Mocnych stron sklepu i tego, jak chcemy je wykorzystać.

Reklama dźwignią handlu

Nie od dziś wiadomo, że właściwa reklama lokalna i online to pierwszy krok do sukces. Możemy do tego celu wykorzystać:

  • Media społecznościowe – warto obserwować popularne konta społecznościowe dotyczące Twojej branży i być na bieżąco ze wszystkimi ważnymi, branżowymi wydarzeniami, takimi jak: Targi Zoologiczne Pet Fair, Euro Dog Show Nadarzyn czy Animals Days Nadarzyn, podczas których możesz zaprezentować swoją firmę.
  • Blogi:  załóż bloga, na którym będziesz mógł bliżej poznać swoich klientów i ich potrzeby, a także na bieżąco będziesz informować o produktach i usługach.
  • Witryny z listami firm zoologicznych – zwiększ swoją widoczność i znajdź się na takich listach, które klienci zauważą i dowiedzą się o istnieniu Twojego sklepu zoologicznego.
  • Biuletyny wysyłane za pomocą poczty mailowej: dobrym pomysłem jest comiesięczne przypominanie klientom o Twoim sklepie w postaci informacji dotyczącej nowych produktów, promocji, ofert specjalnych. Pamiętaj tylko o RODO!
  • Krótkie prezentacje publikowane na Facebook’u czy na Instagramie – dzięki temu Twoi klienci będą się czuli jak Twoi dobrzy znajomi dzięki osobistym filmikom.

Dobrą strategią marketingową jest stworzenie własnej strony internetowej. Możesz to zrobić bezpłatnie. Dzięki temu możesz zapraszać swoich klientów do zapisywania się do newslettera. Pozwoli Ci to zbudować własną bazę klientów, którym legalnie będziesz mógł przesyłać comiesięczne biuletyny z aktualnymi ofertami i promocjami.  Pamiętaj, aby treści publikowane na twojej stronie internetowej czy w social mediach były atrakcyjne i przyciągały uwagę klientów.

Powinieneś też nawiązać kontakt z klinikami dla zwierząt, prywatnymi gabinetami weterynaryjnymi, szkołami tresury psów czy salonami groomerskimi. Przygotuj do tego celu ulotki i wizytówki, pamiętając o tym, że muszą być ciekawe i wyróżniające się. Nudna strategia marketingowa równa się brak klientów i brak sprzedaży.

Zostań ekspertem we własnym sklepie zoologicznym

Konkurencja w branży zoologicznej jest duża i niestety nie śpi. Dodatkowo zakupów dla swojego pupila możesz dokonywać w super- i hipermarketach. W związku z tym w swojej strategii marketingowej musisz postawić na oryginalność i profesjonalizm. Twoja oferta produktów zoologicznych musi być wyjątkowa. Warto, abyś postawił na rzeczy, których klient nie znajdzie w okolicznych sklepach. Postaw na naturalne karmy i dowiedz się jak najwięcej o właściwym karmieniu zwierząt, abyś mógł doradzać klientom. Nawiąż współpracę z małymi, rodzinnymi firmami, wytwarzającymi unikatowe produkty, których nie znajdziemy w wielkich hipermarketach.

Dobra strategia marketingowa to również dobre relacje z innymi firmami i organizacjami zoologicznymi, dzięki którym będziesz na bieżąco z branżą i konkurencją.

Pełne zaangażowanie

Ważne, aby twoja działalność zoologiczna nie kończyła się w momencie zamknięcia sklepu po całym dniu obsługiwania klientów. Wyjdź poza te ramy. Zaangażuj się! Na pewno w twojej okolicy, w twoim mieście funkcjonuje schronisko dla zwierząt. Organizuj cyklicznie pomoc takim miejscom, jak to. Dzięki temu dasz się poznać jako dobry człowiek, firma przyjazna wszystkim zwierzętom. Dodatkowo nawiążesz nowe kontakty, które mogą przełożyć się na sprzedaż w twoim sklepie zoologicznym.

Bądź wytrzymały i cierpliwy

Wdrożenie w życie nowej strategii marketingowej łączy się z dużymi pokładami cierpliwości i wytrwałości. Nic nie dzieje się od razu. Należy zrobić listę i krok po kroku ją realizować. Pamiętaj, że każda strategia marketingowa musi być na bieżąco monitorowana i w razie potrzeby modyfikowana, tak, aby dawała nam jak najlepsze i najszybsze  efekty.

Przygotuj harmonogramy promocji, wysyłania mailingu i newsletterów do klientów. Rób wszystko o czasie, tak, aby przyzwyczaić klientów do nowej strategii marketingowej.

Dodatkowo pamiętaj też o własnej postawie. Musisz dać się poznać klientom i kontrahentom jako rzeczowy, słowny i pozytywny człowiek kochający zwierzęta. Niech ludzie piszą o tobie miłe komentarze i polecają Ciebie i Twoje usługi swoim znajomym. Bądź uprzejmy i pomocny podczas rozmów twarzą w twarz, a także tych telefonicznych czy mailowych. Dobre wrażenie robi się tylko raz!

Własna marka

Nie mam tu na myśli własne marki karm dla kotów czy smyczy dla psów. Niech twój sklep zoologiczny będzie sam w sobie marką dobrze kojarzoną przez klientów.

W ramach planu marketingowego zastanów się również nad tym, co masz do zaoferowania klientom. Zadaj sobie pytanie czy twoja oferta różni się od ofert konkurencji? Musisz być unikalny i niepowtarzalny, a także oferować usługi i produkty na najwyższym poziomie.

Pamiętaj, że woja strategia marketingowa to przede wszystkim wiedza o produktach, które masz w swojej ofercie. To również entuzjazm dla tego, co robisz oraz wiara w sprzedawane towary i oferowane przez siebie usługi. Do kluczowych elementów dobrze skrojonej strategii marketingowej należy zaliczyć również działalność charytatywną na rzecz schronisk i innych organizacji zwierzęcych, a także ofertę, która wyróżni Cię na tle konkurencji.

 

 

1

ARCHIWA

2

TAGI