Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie zoologicznym
Odsłon: 505

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie zoologicznym

Jak zwiększyć sprzedaż ? Jak każdy biznes, tak i prowadzenie sklepu zoologicznego wiąże się z pewnym ryzykiem. Największym jest dość duża konkurencja. Sposobem na poradzenie sobie z tym problemem jest odpowiednia organizacja sklepu. Znaczenie mają głównie sprawdzone techniki sprzedażowe i prawidłowa ekspozycja towaru. 

 

Odpowiednia ekspozycja towarów

Wyeksponuj swoje towary w duchu visual merchandising. Wystrój sklepu zoologicznego jest pierwszym czynnikiem, który przyciąga klientów. Warto dostosować się do ich oczekiwań i współczesnych trendów. Znaczenie ma zarówno interesująca witryna, jak i właściwe ułożenie towaru. Wbrew pozorom, nawet najmniejsze detale wpływają na to, czy zachęcisz kogoś do zakupu w Twoim sklepie. Znaczenie ma m.in. porządek. Trzeba regularnie sprzątać. Nawet najlepiej urządzona witryna wiele traci, gdy jest brudna czy zakurzona.

Poza tym warto zaangażować się w temat, jakim jest estetyka szyby wystawowej. Można zrobić coś oryginalnego, odbiegającego od innych sklepów zoologicznych.

  • Dobrym pomysłem będzie prezentacja kolorowych zabawek, a także zdjęć klientów i ich pupili.
  • Akcesoria takie jak obroże czy ubranka możesz umieścić na kartonowych lub pluszowych zwierzakach.
  • Inna opcja to umieszczanie towarów sezonowych, np. ciepłych ubranek zimą, a misek i poidełek na wodę latem.

Postaraj się, aby Twój sklep był miejscem przyjaznym i zachęcającym. Pomocne będą interesujące gadżety, ładne zdjęcia. Oprócz tego rozważ prowadzenie fanpage’a w mediach społecznościowych.

 

meble do sklepu zoologicznego

 

Podział na sekcje

Ekspozycja karmy dla zwierząt w uporządkowany, konsekwentny sposób wiele ułatwia. Zarówno pracownikom, jak i Twoim klientom. Półki z rzędami podobnych toreb dezorientują, wprowadzają chaos. Podział na sekcje z karmami dla psów czy kotów wraz ze zdjęciami lub napisami jest zdecydowanie lepszym pomysłem. Jeżeli chcesz zachęcić do zakupu, umieść wykaz składników lub wydruki recenzji przy konkretnych produktach. Wiele osób przekonuje informacja o pochodzeniu produktu albo o jego cechach (np. że jest ekologiczny).
Bardzo dobrym krokiem będzie skorzystanie z promocyjnych plakatów reklamowych i standów od producentów. Oprócz tego przy kasie powinno pojawić się dodatkowe stanowisko. Podobnie jak w innych sklepach, zachęca do kupienia “czegoś jeszcze”.

Techniki sprzedaży

Poza przyjazną i czytelną przestrzenią, zwróć uwagę na techniki sprzedaży. Sprzedawcy powinni być specjalistami w doborze odpowiedniej karmy. Warto przygotować im specjalny spis, z którego uzyskają informacje potrzebne do udzielenia pomocy klientom. Tutaj ogromny wpływ ma także wspomniane wcześniej, odpowiednie rozmieszczenie produktów. Ułatwi to sprzedającemu znalezienie właściwego towaru (np. karmy dla kota z problemami nerkowymi). Dodatkową, świetną opcją jest proponowanie próbek konkretnej karmy. Bardzo dobrym pomysłem jest program lojalnościowy. Zbieranie pieczątek, aby uzyskać zabawkę czy zniżkę, to świetna zabawa i motywacja do zakupu w danym miejscu. Jako nagrody można oferować produkty konkretnego producenta lub coś niedostępnego w standardowej sprzedaży. Inną ciekawą metodą jest tworzenie korzystnych cenowo zestawów produktowych. Wystarczy proponować je przy kasie, zachęcając do zrobienia większego zakupu. Mamy nadzieję że tych kilka wskazówek pomogło Ci odpowiedzieć na pytanie: Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie zoologicznym.

1

ARCHIWA

2

TAGI