Targi zoologiczne, czyli 5 rzeczy, od których należy zacząć

Targi zoologiczne, czyli 5 rzeczy, od których należy zacząć

Targi zoologiczne mogą być skutecznym narzędziem promocji i dobrym sposobem na zwiększenie sprzedaży w małych firmach. Ale mogą być również całkowitą stratą czasu i pieniędzy. Jak zatem właściwie przygotować się do targów zoologicznych na długo przed ich wystartowaniem.

  1. Wyznacz jasne cele

Odpowiedz sobie na pytanie co mają dać Ci targi zoologiczne i co chcesz osiągnąć wystawiając się na nich? Czy planujesz sprzedać określoną ilość swoich produktów lub jedynie chcesz dać się poznać potencjalnym klientom? Stawiasz na promocję czy chcesz wprowadzić nowy produkt na rynek? Możesz mieć wiele celów, ale chodzi o to, aby jasno określić co chcesz osiągnąć biorąc udział w targach zoologicznych.

  1. Wybierz odpowiednie targi

Wybierz takie targi zoologiczne, które zapewnią Twojej firmie największy zwrot z inwestycji pod kątem Twoich celów. Jeśli Twoim głównym celem jest sprzedaż swoich produktów na miejscu to wybór olbrzymich targów, w których Twoje stoisko jest jednym z kilkudziesięciu stoisk o podobnym asortymencie, mija się z celem. Wybierz takie targi, w których najlepiej i najszybciej trafisz do swoich odbiorców, do swojej grupy docelowej.

Dowiedz się, jakie są cele poszczególnych targów oraz zbadaj i oceń publiczność takich targów zoologicznych.

  1. Zaplanuj budżet i zarezerwuj przestrzeń z wyprzedzeniem

Dowiedz się wszystkiego, czego możesz się dowiedzieć o przestrzeni, w której będzie znajdowało się Twoje stanowisko. Dowiedz się jakie inne firmy będą się obok znajdować, czy to obszar o dużym czy małym natężeniu ruchu, jakie jest tam oświetlenie. Zarezerwuj swoje miejsce z dużym wyprzedzeniem. Często targi zoologiczne oferują duże zniżki za wykupienie miejsca dużo wcześniej niż na przykład na miesiąc przed wydarzeniem. Wcześniejsze wykupienie miejsca daje nam również pewność, że nasze stoisko będzie znajdowało się w dobrym miejscu, a nie gdzieś na szarym końcu, gdzie mało kto trafia.

Określ swój budżet jaki możesz zainwestować w targi zoologiczne- wykupienie miejsca, materiały marketingowe, gadżety, loterie- to wszystko pochłonie dużo pieniędzy. Zastanów się czy możesz sobie na to pozwolić.

  1. Zastanów się kto ma być Twoim odbiorcą

Odpowiedź na pytanie: do kogo kierujesz swoją ekspozycję na targach? Czy Twoimi odbiorcami mają być klienci detaliczni? Nabywcy hurtowi? Zagraniczni kontrahenci? Inne firmy z Twojej branży? Każde targi zoologiczne mają swoich odbiorców, dlatego tak ważny jest wybór odpowiednich targów (patrz punkt 2).

  1. Reklamuj się z wyprzedzeniem

Ogłoś całemu światu, że uczestniczysz w targach zoologicznych, zapraszając swoich klientów, dostawców do wzięcia w nich udziału. Podaj wszystkie najpotrzebniejsze informacje dotyczące targów zoologicznych- datę, miejsce, godzinę, numer stanowiska. Umieść tę informację na swojej stronie internetowej, w mediach społecznościowych, w sklepie podczas bezpośredniej sprzedaży.

Ogłoś całemu światu, że uczestniczysz w targach zoologicznych, zapraszając swoich klientów, dostawców do wzięcia w nich udziału. Podaj wszystkie najpotrzebniejsze informacje dotyczące targów zoologicznych- datę, miejsce, godzinę, numer stanowiska. Umieść tę informację na swojej stronie internetowej, w mediach społecznościowych, w sklepie podczas bezpośredniej sprzedaży.

POLECANE DLA CIEBIE