5 kroków, które musisz podjąć, aby stworzyć swoją grupę docelową
Odsłon: 161

5 kroków, które musisz podjąć, aby stworzyć swoją grupę docelową

Jednym z największych wyzwań, które stoi przed każdą firmą jest dotarcie do osób, które prawdopodobnie staną się ich klientami. Chodzi tu o tak zwaną grupę docelową. Głównym celem każdego marketingu jest dotarcie do właściwych osób we właściwym czasie z właściwą ofertą.

Oto pięć kroków, które pomogą Ci lepiej określić kim są Twoi odbiorcy i jak najlepiej nawiązać z nimi kontakt.

#1 Upewnij się, że masz określoną grupę docelową

Pierwszy krok to zdefiniowanie grupy docelowej dla Twoich produktów czy usług. Musisz znaleźć sposób, aby to zrobić, by tworzyć kampanie marketingowe, które do nich dotrą i przemówią bezpośrednio. I pamiętaj, że błędem jest określenie grupy docelowej jako „wszyscy”. Choć perspektywa ta byłaby świetna, to jednak postaraj się zawęzić ten krąg do odpowiedniej grupy ludzi, którzy faktycznie zainteresują się Twoimi produktami czy usługami.

#2 Określ kryteria, których użyjesz do zidentyfikowania swoich potencjalnych konsumentów

Odbiorcy mogą być sortowani na wiele sposobów i przy używaniu nieskończonej ilości kryteriów. Ale Twoi odbiorcy są unikalni, dlatego skup się na zidentyfikowaniu czynników, które można wykorzystać do stworzenia lepszego połączenia pomiędzy ich potencjalnymi potrzebami a Twoją ofertą.

Na początek wykorzystaj dane demograficzne typu: wiek, płeć, lokalizacja, pochodzenie, aby sprecyzować najlepszego odbiorcę. Następnie zajmij się takimi kryteriami jak przekonania, opinie, postawy lub intencje potencjalnego odbiorcy w stosunku do Twojego przekazu marketingowego. Celem tego jest wyeliminowanie osób, dla których twoja oferta jest nieadekwatna. Po wyeliminowaniu tych osób możesz w końcu skoncentrować się na dotarciu do Twoich potencjalnych odbiorców.

#3 Postaraj się określić oczekiwania i potrzeby Twoich potencjalnych konsumentów

W tym celu musisz odejść od swojej marki i stanąć w pozycji klienta, który może jej w ogóle nie znać. Patrząc na markę jego oczami możesz zauważyć nie tylko korzyści, które chcesz komunikować, ale również wszystkie słabości oraz obszary wymagające poprawy.

#4 Zidentyfikuj najlepsze kanały komunikacji ze swoją grupą docelową

Zacznij od zadania sobie pytania w jaki sposób Twoi docelowi odbiorcy uzyskują informacje. Z jakich kanałów korzystają- radio, telewizja, Internet. Pamiętaj, że nie ma jednego najlepszego kanału komunikacji dla wszystkich. Lokalni przedsiębiorcy nie potrzebują docierać do potencjalnego odbiorcy za pomocą ogólnokrajowej telewizji, ponieważ oferują swoje usługi jedynie w miasteczku, w którym prowadzą swój biznes.

#5 Zmierz wyniki kampanii, aby upewnić się, że dotarłeś do właściwej grupy docelowej

Identyfikacja grupy docelowej to dopiero początek. Teraz musisz sprawdzić czy twoje trudy nie poszły na marne. Często zdarza się taka sytuacja, że zaraz po rozpoczęciu kampanii i po zidentyfikowaniu odbiorców okazuje się, że na dany komunikat reaguje zupełnie inne grupa konsumentów.

Pamiętaj, że nie możesz spoczywać na laurach! Sama identyfikacja odbiorców i określenie najlepszych kryteriów wyboru i dotarcia do nich, nie oznacza, że Twoja praca jest wykonana. Każda kampania to nauka. Musisz być otwarty na opinie i gotowy na ciągłe ulepszanie tych informacji, tak aby zoptymalizować przyszłe kampanie, co będzie skutkowało coraz bardziej efektywnymi wynikami!

 

 

 

 

1

ARCHIWA

2

TAGI