Dział terrarystyczny w sklepie zoologicznym?

Dział terrarystyczny w sklepie zoologicznym?

Moda na efektowne terrarium z fragmentem pustyni, sawanny lub tropikalnego lasu deszczowego, a przede wszystkim z oryginalnym zwierzęciem w środku zatacza coraz szersze kręgi. W wielu miastach Polski, jak grzyby po deszczu, wyrastają giełdy i wystawy terrarystyczne. Sytuacja jest dynamiczna i sklepy zoologiczne, nie chcąc pozostać w tyle, powinny wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów.

Zarówno duże sklepy sieciowe, jak i niewielkie klimatyczne sklepiki mogą dziś z powodzeniem prowadzić dział z terrarystyką. Mogą oferować gotowe terraria z pełnym wyposażeniem czy też umożliwiając klientowi wybór sprzętu spośród oferty wielu firm. Nowoczesny sprzęt oświetleniowy i grzewczy, sztuczne tła i dekoracje, karmniki, termometry i wilgotnościomierze, podłoża, witaminy, odżywki i pokarmy to produkty, które nie tylko będą zwiększać dochody sklepu, ale, przede wszystkim, zapewnią zwierzętom godne warunki życia.

Dział terrarystyczny w sklepie zoologicznym, od czego zacząć?

Planując sprzedaż zwierząt terrariowych, warto podjąć współpracę z lekarzem weterynarii (specjalistą od zwierząt egzotycznych). Nie tylko będzie prowadzić nadzór nad zwierzętami, ale także  będzie specjalistą, do którego sprzedawca będzie mógł skierować swoich klientów. Niezbędne będzie oczywiście zdobycie wiedzy o zwierzętach i produktach, by w sposób zrozumiały i rzetelny przekazywać ją później klientów.
Zaskakiwać, zdumiewać i zachęcać do odwiedzenia sklepu zoologicznego będą egzotyczne żółwie, jaszczurki, węże, żaby, pająki ptaszniki, modliszki, patyczaki, a nawet skorpiony.
Na terrariach z gadami i pajęczakami można nakleić etykietki z krótkimi informacjami o kraju pochodzenia i potrzebach zwierzęcia (edukacja i profesjonalizm w jednym!). Bardziej wyrafinowany pomysł to zamontowanie kamerki przekazującej relację „live” w Internecie – zainteresowani będą mogli śledzić zachowania konkretnego gatunku. Z czasem można też umówić się z zaprzyjaźnionym weterynarzem, który raz w tygodniu będzie pełnił dyżur w sklepie, udzielając fachowych porad wszystkim tym, którzy są zatroskani dobrostanem swych zwierząt.

dział terrarystyczny w sklepie zoologicznym

Rozszerzając ofertę tradycyjnego sklepu zoologicznego o terrarystykę – warto zorganizować dla niej kąt lub regał w pobliżu akwarystyki. Natomiast osobno wyeksponowane i pięknie podświetlone terrarium z egzotycznym lokatorem, roślinami i wodospadem stać się może swoistym miejscem „kultu”, przyciągając zafascynowane dzieci i dorosłych, którzy tym chętniej odwiedzą sklep, robiąc przy okazji zakupy dla swych czworonożnych pupili.
Dział terrarystyczny w sklepie może nie tylko być elementem przyciągającym klientów, ale także przynosić wymierne korzyści. Zaczynając od łatwych w hodowli zwierząt, takich jak patyczaki , niektóre modliszki, pająki czy ślimaki, nie narazimy się na wielkie inwestycje, a stworzymy dodatkowe źródło dochodu sklepu i sprawimy, że nasz sklep będzie miejscem chętniej odwiedzanym przez klientów.
dr Paweł Czapczyk

  • W następnych artykułach zajmiemy się praktycznymi poradami związanymi z prowadzeniem działu terrarystycznego.

POLECANE DLA CIEBIE