Personel na stoisku targowym. Najważniejsze zasady etykiety personelu na stoisku targowym

Personel na stoisku targowym. Najważniejsze zasady etykiety personelu na stoisku targowym

Odpowiedni wygląd stoiska targowego, właściwy asortyment, ładne foldery i broszury nie zapewnią Waszej firmie sukcesu podczas tego rodzaju wydarzeń. Bardzo ważna jest również obecność i postawa Waszych pracowników, którzy obsługują stoisko i przestrzegają zasad etykiety personelu.
Niestety większości wystawców pomija szkolenia personelu, na rzecz takich kwestii jak planowanie stoiska, projektowanie, jego budowa czy logistyka. To duży błąd. Jakie zatem zasady należy wprowadzić, aby odnieść sukces podczas targów?

Personel na stoisku targowym, właściwa postawa 

Personel na stoisku targowym również przyciąga wzrok przechodniów i są jednym z powodów, dla których uczestnicy targów zatrzymują się przy Twojej ofercie. Teraz piłka jest po Waszej stronie. Musisz ich zachęcić, aby zostali z Tobą na dłużej. Zrobisz to wprowadzając do swojej firmy zasady etykiety personelu. Oto niektóre z nich:

  • Pamiętaj, że kluczem do sukcesu jest uśmiech i pogodne usposobienie.
  • Zadbaj o to, aby Twoi pracownicy witali Twoich potencjalnych klientów na stojąco.
  • Pracownik ma rozmawiać z klientami, a nie z kolegami. Najpierw praca, później przyjemności.
  • Można usiąść tylko wtedy, gdy Wasz rozmówca/klient usiądzie.
  • Nie krzyżuj rąk ani nóg. Postawa zamknięta nigdy nie jest mile widziana w trakcie biznesowych rozmów.
  • Trzymaj ręce z dala od kieszeni.
  • Unikaj wiercenia się, opierania się o meble czy ścianki działowe.
  • Nikogo nie pomijaj. Każdy zasługuje na Twoją uwagę.
  • Bądź pewny siebie, uprzejmy i entuzjastycznie nastawiony do tego co robisz, co sprzedajesz.
  • Podziękuj za spędzenie z Tobą czasu, wręcz broszury i wizytówkę z kontaktem do ciebie, na stronę internetową czy do Twojego sklepu.

Niby to takie proste i oczywiste, a wiele osób zapomina o tych podstawowych wskazówkach dotyczących mowy ciała i pierwszego wrażenia.

Właściwy scenariusz i podział obowiązków

Personel na stoisku targowym powinni być przydzieleni do określonego obszaru ekspozycji i powinni posiadać fachową wiedzę w tym zakresie. To od nich zależy sukces Twojej firmy i Twoje przyszłe zyski. Dobrze sprzedany produkt/usługa jest Twoim głównym celem podczas targów. Twoi pracownicy powinni być dobrze przeszkoleni i znać odpowiedź nie tylko na pytane odnośnie produktów, ale również na pytania dotyczące firmy, jej misji, oferty produktowej. Warto pomyśleć nad ciekawym skryptem sprzedażowym, który ułatwi początek rozmowy Twoim pracownikom. Będziesz miał wtedy pewność, że każdy z nich w tym samym stylu i na tym samym poziomie rozpocznie rozmowę z potencjalnym klientem.

Postaraj się poznać swojego klienta i jego potrzeby

Do tego celu niezbędna będzie umiejętność podtrzymywania rozmowy oraz zadawania właściwych pytań otwartych. Pamiętaj, że osoby biorące udział w tego rodzaju wydarzeniach są osobami zainteresowanymi produktami, usługami, które oferują targi. Dlatego wszystko zależy od umiejętności Twoich pracowników, aby w sposób prawidłowy poprowadzili rozmowę sprzedażową.

Stanowisko targowe to nie miejsce do picia czy jedzenia

Ta zasada powinna być respektowana nie tylko podczas targów, ale podczas każdej obsługi klienta.
Jednym z najczęstszych przypadków naruszenia etykiety targowej jest spożywanie napojów czy jedzenia w miejscu pracy. Dni targowe zazwyczaj są długie i trwają od wczesnego ranka do późnego popołudnia. Jako wzorowy pracodawca powinieneś zapewnić swoim pracownikom przerwy, ciepły posiłek oraz dostęp do wody czy kawy. Jednak spożywanie posiłków i napojów powinno odbywać się z dala od stanowiska pracy i wzroku klientów. Takie zachowanie jest nieprofesjonalne. Zasady etykiety personelu w tym obszarze są dość jasne.
Jeśli jednak zależy Ci na stałym dostępie do wody czy kawy- dobrym pomysłem są na przykład butelki z wodą z logo Waszej firmy czy poczęstunek kawą w firmowych kubeczkach.

Nie szata zdobi człowieka, personel na stoisku targowym! 

To prawda, ale właściwie dobrany personel na stoisku targowym oraz ubiór świadczy o Tobie i Twojej firmie. Warto z góry poinformować pracowników o tym jakiego stroju od nich wymagamy w dniu targów, albo zapewnić im firmową odzież, na przykład koszulki polo z logo firmy. Profesjonalny i jednolity strój może dodatkowo pozytywnie wyróżnić Twoje stanowisko. Będzie też dobrze postrzegany przez organizatorów targów, a także ich uczestników. Warto też postawić na plakietki z imionami.

Dobra organizacja

Wasi pracownicy odpowiedzialni są również za wygląd stanowiska i panujący na nim porządek. To ważne, aby klienci przyjmowani byli w ładnej i czystej przestrzeni, aby foldery i broszury były poukładane, a koszule waszych pracowników czyste i wyprasowane. W końcu diabeł tkwi w szczególe!

POLECANE DLA CIEBIE