Odsłon: 8153

Jak w prosty sposób „utopić” firmę !

Pierwszym znakomitym sposobem na spadek dochodów a nawet upadek firmy jest zatrudnianie słabych handlowców. Drugim równie dobrym sposobem jest zatrudnianie słabych menedżerów Trzecim zaś brak podstawowych materiałów marketingowych: dobrej jakości i wysokiej rozdzielczości zdjęcia, opisy produktów zgodnych z rzeczywistością i strona www, której często brak lub odstrasza swoją zawartością.

spadek dochodów w zoo branżyJak ciężko wejść z produktem na rynek !
Niestety częstą przypadłością i barierą szybkiego wejścia produktu na rynek jest nieumiejętność zamykania sprzedaży. Na zadane pytanie drogą mailową czeka się na odpowiedź tygodniami , na kontakt telefoniczny czeka się jeszcze dłużej a jeżeli będziesz miał dużo szczęścia to nawet może ktoś oddzwoni.Taki obraz polskiej zoologii dziwi, lecz nie tych którzy w branży pracują od wielu lat, może to kwestia przyzwyczajenia lub wygody. Brak kontaktu z klientem, mała aktywność marketingowa i słaby sprzedawca to tylko niektóre powody przez które tak ciężko zaistnieć z nowym produktem.
Słaby produkt czy słaby sprzedawca ?
Mało kto chce się nazywać sprzedawcą, raczej nie lubimy używać tej nazwy, która raczej kojarzy się ze sprzedażą na podmiejskich targowiskach. Jednak czy chcemy czy nie sprzedawcami jesteśmy. Wychodząc z założenia, że sprzedawanie jest pracą dla pracowników
o najniższym wynagrodzeniu i najniższych kwalifikacjach to błąd. Nawet prezes dużej korporacji wprowadzając zmiany w firmie też sprzedaje, sprzedaje wizję zarządzania firmy którą kupuje rada nadzorcza spółki. Dlatego chcąc być dobrym managerem wciel się
w sprzedawcę. Od tego, jak dobry jesteś w tej materii zależy , jak szybko osiągniesz założone przez siebie i firmę cele.
Dlaczego jedne produkty sprzedają się lepiej inne zaś gorzej pomimo tego że produkty są do siebie podobne. Odpowiedź zdaje się prosta , sprzedają się te produkty o których istnieniu wiesz lub ktoś nas do nich przekona , a o ich sukcesie decyduje manager i sprzedawca. Pierwszy musi zadbać o narzędzia dla sprzedawcy : szkolenia produktowe, materiały reklamowe …, zaś drugi musi umieć i chcieć z tych narzędzi korzystać.
Czekanie na gwiazdkę z nieba !
Innym „dobrym” sposobem na spadek sprzedaży lub stagnację , jest to iż firmy nie znajdują nowych klientów.Jest to oczekiwanie na to, że ktoś przyjdzie i odkryje, jaki wspaniały produkt lub usługę oferujemy. Bierna postawa polegająca na oczekiwaniu na moment w którym sam klient przyjdzie i kupi produkt lub usługę jest wstępem do katastrofy. A gdy klient już się pojawi to nie jesteś wstanie go zatrzymać.
Im firma jest bardziej aktywna w zakresie zdobywania nowych klientów, tym lepiej dla niej. Nie lekceważ żadnego kontaktu i klienta dziś może chce kupić nie za wiele ale jutro może być to twój kluczowy klient.
Szukaj Lwa a nie Osła !
Podstawowym kryterium przy zatrudnieniu nie tylko w branży zoologicznej jest niskie wynagrodzenie. Niektóre stanowiska w firmie muszą być obsadzone sprawnymi i kompetentnymi ludźmi i niestety ze względu na wynagrodzenie często mamy osła nie lwa !
Nie nauczysz osła agresji ,rywalizacji i działania w zespole i wszystkiego tego co jest potrzebne w sprzedaży i marketingu. Osioł jak to osioł ruszy się wtedy gdy go popędzisz.
Reasumując:
Zostaniesz doskonałym handlowcem tylko wtedy, gdy się w tym zakresie będziesz ciągle rozwijał, czytaj literaturę , uczestnicz
w szkoleniach. Jeśli będziesz handlowcem z prawdziwego zdarzenia, to nigdy nie będziesz musiał obawiać się utraty pracy. Dobry handlowiec radzi sobie z odmową a porażkę przekuwa w sukces.Jeśli jesteś dyrektorem handlowym, to zatrudniaj tylko najlepszych, nie najtańszych. Jeśli twoja firma ma doskonały dział handlowy, to nie ma przed nią przeszkód. Będzie się rozwijała jednakże, nie zapominajcie o aktywności. Aktywna firma dba o marketing , szkoli i dba o pracowników.
.

1

ARCHIWA

2

TAGI