Spadek dochodów w firmie czyli, jak w prosty sposób „utopić” firmę ?

Spadek dochodów w firmie czyli, jak w prosty sposób „utopić” firmę ?

Pierwszym znakomitym sposobem na spadek dochodów w firmie, a nawet jej upadek, jest nie najlepszy nadzór. Zatrudnianie menedżerów z brakiem wizji rozwoju firmy. Brak podstawowych materiałów marketingowych, opisów produktów zgodnych z rzeczywistością. Strony www, której często brakuje lub odstrasza ona swoją zawartością.

Zamknąć sprzedaż – problem wielu handlowców!

Niestety częstą przypadłością i barierą szybkiej sprzedaży jest nieumiejętność jej zamykania. Przeprowadziliśmy badanie mające na celu sprawdzenia skuteczności sprzedaży. Na zadane pytanie drogą mailową czekaliśmy na odpowiedź nawet kilka tygodni. Na kontakt telefoniczny reakcja wcale nie była expressowa ! Taki obraz polskiej zoologii dziwi, lecz nie tych, którzy w branży pracują od wielu lat, może to kwestia przyzwyczajenia. Brak kontaktu z klientem, mała aktywność marketingowa i słaby sprzedawca to tylko niektóre powody, przez które spada dochód firmy.

Słaby produkt czy słaby sprzedawca ?

Mało kto chce się nazywać sprzedawcą, raczej nie lubimy używać tej nazwy, która raczej kojarzy się ze sprzedażą na podmiejskich targowiskach. Jednak, czy chcemy czy nie, sprzedawcami jesteśmy. Wychodząc z założenia, że sprzedawanie jest pracą dla pracowników o najniższym wynagrodzeniu i najniższych kwalifikacjach to błąd. Nawet prezes dużej korporacji wprowadzając zmiany w firmie też sprzedaje, sprzedaje wizję zarządzania firmy, którą kupuje rada nadzorcza spółki. Dlatego chcąc być dobrym managerem wciel się w sprzedawcę. Od tego, jak dobry jesteś w tej materii zależy , jak szybko osiągniesz założone przez siebie i firmę cele.
Dlaczego jedne produkty sprzedają się lepiej inne zaś gorzej pomimo tego, że produkty są do siebie podobne? Odpowiedź wydaje się prosta: sprzedają się te produkty, o których istnieniu klient wie.  O ich sukcesie decyduje manager i sprzedawca. Pierwszy musi zadbać o narzędzia dla sprzedawcy : szkolenia produktowe, materiały reklamowe itp. , zaś drugi musi umieć i chcieć z tych narzędzi korzystać.

Spadek dochodów w firmie, Czekanie na gwiazdkę z nieba !

Innym „dobrym” sposobem na spadek sprzedaży lub, jest to, iż firmy nie znajdują nowych klientów. Jest to oczekiwanie na to, że ktoś przyjdzie i odkryje, jaki wspaniały produkt lub usługę oferujemy. Bierna postawa polegająca na oczekiwaniu na moment, w którym sam klient przyjdzie i kupi produkt lub usługę jest wstępem do katastrofy. A gdy klient już się pojawi, to nie jesteś w  stanie go zatrzymać.
Im firma jest bardziej aktywna w zakresie zdobywania nowych klientów, tym lepiej dla niej. Nie lekceważ żadnego kontaktu i klienta dziś może chce kupić nie za wiele, ale jutro może być to twój kluczowy klient.

Szukaj Lwa a nie Osła !

Często przy zatrudnieniu nowego pracownika, nie tylko w branży zoologicznej, jest podstawowe wynagrodzenie. Stanowiska w firmie muszą być obsadzone sprawnymi i kompetentnymi ludźmi i niestety, ze względu na wynagrodzenie, często mamy lwa zatrudniamy osła!
Nie nauczysz osła agresji, rywalizacji i działania w zespole i wszystkiego tego, co jest potrzebne w sprzedaży i marketingu. Osioł jak to osioł ruszy się wtedy, gdy go popędzisz.

Reasumując:

Zostaniesz doskonałym handlowcem tylko wtedy, gdy się w tym zakresie będziesz się ciągle rozwijał, czytaj literaturę , uczestnicz w szkoleniach. Jeśli będziesz handlowcem z prawdziwego zdarzenia, to nigdy nie będziesz musiał obawiać się utraty pracy. Dobry handlowiec radzi sobie z odmową, a porażkę przekuwa w sukces. Jeśli jesteś dyrektorem handlowym, to zatrudniaj tylko najlepszych, nie najtańszych. Jeśli twoja firma ma doskonały dział handlowy, to nie ma przed nią przeszkód. Firma będzie się rozwijała jednakże, nie zapominajcie o aktywności. Aktywna firma dba o marketing , szkoli i dba o pracowników.

POLECANE DLA CIEBIE