Jak w prosty sposób „utopić” firmę ?
Odsłon: 8736

Jak w prosty sposób „utopić” firmę ?

Pierwszym znakomitym sposobem na spadek dochodów, a nawet upadek firmy, jest zatrudnianie słabych handlowców. Drugim równie dobrym sposobem jest zatrudnianie kiepskich menedżerów Trzecim zaś brak podstawowych materiałów marketingowych: dobrej jakości i wysokiej rozdzielczości zdjęć, opisów produktów zgodnych z rzeczywistością i strony www, której często brakuje lub odstrasza ona swoją zawartością.

spadek dochodów w zoo branżyJak ciężko wejść z produktem na rynek !
Niestety częstą przypadłością i barierą szybkiego wejścia produktu na rynek jest nieumiejętność zamykania sprzedaży. Na pytanie zadane drogą mailową czeka się na odpowiedź tygodniami, na kontakt telefoniczny – jeszcze dłużej a jeżeli będziesz miał dużo szczęścia, to  może nawet ktoś oddzwoni.Taki obraz polskiej zoologii dziwi, lecz nie tych, którzy w branży pracują od wielu lat, może to kwestia przyzwyczajenia lub wygody. Brak kontaktu z klientem, mała aktywność marketingowa i słaby sprzedawca to tylko niektóre powody, przez które tak ciężko zaistnieć z nowym produktem.
Słaby produkt czy słaby sprzedawca ?
Mało kto chce się nazywać sprzedawcą, raczej nie lubimy używać tej nazwy, która raczej kojarzy się ze sprzedażą na podmiejskich targowiskach. Jednak, czy chcemy czy nie, sprzedawcami jesteśmy. Wychodząc z założenia, że sprzedawanie jest pracą dla pracowników o najniższym wynagrodzeniu i najniższych kwalifikacjach to błąd. Nawet prezes dużej korporacji wprowadzając zmiany w firmie też sprzedaje, sprzedaje wizję zarządzania firmy, którą kupuje rada nadzorcza spółki. Dlatego chcąc być dobrym managerem wciel się w sprzedawcę. Od tego, jak dobry jesteś w tej materii zależy , jak szybko osiągniesz założone przez siebie i firmę cele.
Dlaczego jedne produkty sprzedają się lepiej inne zaś gorzej pomimo tego, że produkty są do siebie podobne? Odpowiedź wydaje się prosta: sprzedają się te produkty, o których istnieniu wiesz lub ktoś nas do nich przekona.  O ich sukcesie decyduje manager i sprzedawca. Pierwszy musi zadbać o narzędzia dla sprzedawcy : szkolenia produktowe, materiały reklamowe itp. , zaś drugi musi umieć i chcieć z tych narzędzi korzystać.
Czekanie na gwiazdkę z nieba !
Innym „dobrym” sposobem na spadek sprzedaży lub stagnację , jest to, iż firmy nie znajdują nowych klientów.Jest to oczekiwanie na to, że ktoś przyjdzie i odkryje, jaki wspaniały produkt lub usługę oferujemy. Bierna postawa polegająca na oczekiwaniu na moment, w którym sam klient przyjdzie i kupi produkt lub usługę jest wstępem do katastrofy. A gdy klient już się pojawi, to nie jesteś w  stanie go zatrzymać.
Im firma jest bardziej aktywna w zakresie zdobywania nowych klientów, tym lepiej dla niej. Nie lekceważ żadnego kontaktu i klienta dziś może chce kupić nie za wiele, ale jutro może być to twój kluczowy klient.
Szukaj Lwa a nie Osła !
Podstawowym kryterium przy zatrudnieniu, nie tylko w branży zoologicznej, jest niskie wynagrodzenie. Niektóre stanowiska w firmie muszą być obsadzone sprawnymi i kompetentnymi ludźmi i niestety, ze względu na wynagrodzenie, często mamy osła nie lwa !
Nie nauczysz osła agresji, rywalizacji i działania w zespole i wszystkiego tego, co jest potrzebne w sprzedaży i marketingu. Osioł jak to osioł ruszy się wtedy, gdy go popędzisz.
Reasumując:
Zostaniesz doskonałym handlowcem tylko wtedy, gdy się w tym zakresie będziesz się ciągle rozwijał, czytaj literaturę , uczestnicz w szkoleniach. Jeśli będziesz handlowcem z prawdziwego zdarzenia, to nigdy nie będziesz musiał obawiać się utraty pracy. Dobry handlowiec radzi sobie z odmową, a porażkę przekuwa w sukces. Jeśli jesteś dyrektorem handlowym, to zatrudniaj tylko najlepszych, nie najtańszych. Jeśli twoja firma ma doskonały dział handlowy, to nie ma przed nią przeszkód. Będzie się rozwijała jednakże, nie zapominajcie o aktywności. Aktywna firma dba o marketing , szkoli i dba o pracowników.
.

1

ARCHIWA

2

TAGI