„Producenci karm pod lupą? Co musisz wiedzieć?

„Producenci karm pod lupą? Co musisz wiedzieć?

Od jakiegoś czasu branża żyje informacją o kontrolach karm mokrych w sklepach zoologicznych. Choć wydaję się to paradoksalne, to konsekwencjami takiej kontroli są obarczone sklepy zoologiczne a nie bezpośrednio producenci. Niedorzeczne lecz prawdziwe. Kara może być dotkliwa ale czy należy się bać?

Sposób naliczania kar!

Kara może być nałożona m. in. za wprowadzanie do obrotu artykułów rolno-spożywczych nieodpowiadających jakości handlowej określonej w przepisach. O jakości handlowej lub deklarowanej przez producenta w oznakowaniu tych artykułów. Wysokości do pięciokrotnej wartości korzyści majątkowej uzyskanej lub która mogłaby zostać uzyskana przez wprowadzenie artkułów rolno-spożywczych do obrotu. Nie niższej jednak niż 500 zł! Za wprowadzanie do obrotu artykułów rolno-spożywczych zafałszowanych – w takim przypadku kara może być w wysokości nie wyższej niż 10% . Przychodu osiągniętego w roku rozliczeniowym poprzedzającym rok nałożenia kary, nie mniej jednak niż 1000 zł.

Odpowiedzialność i rzetelność producenta.

Choć sytuacja wyglądała na dość niepokojącą i wzbudzała dużo emocji i niepewności wśród właścicieli sklepów zoologicznych to przyniosła oczekiwaną przez nas szybką reakcję. Dolina Noteci to firma, której nie trzeba przedstawiać! Produkty tej marki są powszechnie znane i jest to czołówka jeżeli chodzi o obecność produktów w sklepach. O kontroli jednego z produktów Doliny Noteci pisaliśmy na łamach PetBiznes.pl

Powyższą sprawę komentuje Magdalena Ołowska, dyrektor ds. marketingu w Dolinie Noteci: „Kontrole produktów wprowadzanych na polski rynek nie są niczym zaskakującym, one miejsce miały, mają i będą miały – i jest to zjawisko zupełnie naturalne oraz korzystne dla konsumentów. Te kontrole obejmują wszystkie produkty dostępne w sprzedaży na całym rynku, nie tylko w branży pet food. Kontrolowanie jakości produktów będących w obrocie handlowym jest głównym zadaniem tych instytucji i ma na celu zapewnienie konsumentom produktów bezpiecznych i zgodnych z deklaracją na opakowaniu.

Jakość i wspomniane bezpieczeństwo produktów to priorytety Doliny Noteci. Chcemy dostarczać naszym Klientom najlepsze jakościowo, ale i powtarzalne produkty. Niemniej jednak, w razie wykrycia jakichkolwiek nieprawidłowości, nie zostawiamy sklepów bez pomocy, zawsze staramy się wyjaśniać wszelkie niejasności, również aby nie dopuszczać do nich w przyszłości.

W ciągu ostatniego roku zwolniliśmy do obrotu handlowego około 160 milionów opakowań naszych karm. Według naszej wiedzy, w omawianym okresie stwierdzono 4 niezgodności, które zostały skrupulatnie sprawdzone przez nasz dział kontroli jakości. Sklepy, w których przeprowadzono te kontrole, otrzymały od nas pełne wsparcie, przede wszystkim w zakresie dokumentacji analiz. Warto jest zaznaczyć, że stwierdzone niezgodności, chociaż oczywiście nie powinny mieć miejsca, nie stanowiły niebezpieczeństwa dla zdrowia zwierząt.

Chcemy podkreślić, że zapewniamy sklepom naszą pomoc w tej sprawie, ponieważ uważamy, że to na nas, jako na producentach, spoczywa odpowiedzialność za zgodność produktów wprowadzanych na rynek z deklaracją na etykiecie, mimo że obowiązujące regulacje i działania inspekcji wskazują inaczej”.

Mówimy sprawdzam !

Po komentarzu Pani Magdaleny Ołowskiej dyrektor ds. marketingu w Dolinie Noteci postanowiliśmy zbadać kwestię wsparcia i pomocy dla sklepów. Skontaktowaliśmy się ze sklepem, który przeszedł kontrolę Wojewódzkiego Inspektora Jakości Handlowej Artykułów Rolno – Spożywczych. To tam zostały wykryte nieprawidłowości w produktach:
SARNA | WOŁOWINA „Dolina Noteci SUPERFOOD” a’ 400 g numer referencyjny partii: „210507/44.
JOHN DOG ADULT Pumpkin line WOŁOWINA z dynią numer partii: „LOT 619”, wyprodukowana dla: John Dog Group Sp. z 0.0. Sp. k.

Z informacji jakie otrzymaliśmy od właściciela sklepu z Lublina! Miał już kontakt z Doliny Noteci a także jest umówiony na spotkanie z dyrektorem handlowym firmy.
Z dużym zadowoleniem możemy przyjąć fakt iż całą sytuacją zajmuje się kierownictwo Doliny Noteci. Świadczy to o dużym zaangażowaniu i odpowiedzialności firmy za produkowaną karmę. Jak widać 11 lat, jakie Dolina Noteci poświeciła na zbudowanie marki i zaufania wśród klientów jest cały czas sprawą priorytetową. To daje dobre świadectwo firmie a sprzedawcom zapewnia niezbędny spokój i bezpieczeństwo w dalszym obrocie produktami Doliny Noteci.

W najbliższych dniach postaramy się uzyskać szerszy komentarz Doliny Noteci w kwestii jakości ich produktów.

W odniesieniu do drugiego produktu opisywanego na łamach PetBizes? JOHN DOG ADULT Pumpkin line WOŁOWINA z dynią nie otrzymaliśmy stanowiska firmy w sprawie niezgodności składu z opisem na etykiecie. Z informacji jakie otrzymaliśmy od właściciela sklepu zoologicznego firma JOHN DOG odpisała na zgłoszenie sklepu, sprawa jest w trakcie sprawdzania!

POLECANE DLA CIEBIE