Odsłon: 230

Komunikacja, motywacja, socjalizacja u psa – od czego zacząć rozwój pet marki?

Sukces, nie tylko w branży zoologicznej polega na wytyczeniu własnej drogi rozwoju, a nie kroczenie po już wydeptanych ścieżkach . Tylko w taki sposób można budować silną, oryginalną i wartościową pet markę na trudnym rynku zoologicznym. Od czego zacząć?

 

Rozmowa z Panią Kariną Majkut, szkoleniowcem z wieloletnim doświadczeniem kynologicznym oraz pedagogicznym, właścicielką Grupy KMS K9.

PB: Dzień dobry. Bardzo dziękuje, że zgodzili się Państwo na wywiad. Proszę powiedzieć skąd pojawił się pomysł na nazwę firmy „Grupa KMS K9”?

KM: Grupa KMS K9 działa w ramach Centrum Edukacyjno-Szkoleniowego Karina Majkut. Pomysł utworzenia jej zrodził się z ogromnej pasji Męża i jego Przyjaciela, którzy od 10 lat zajmują się zawodowo pracą z psami. Ze względu na to, że również kocham zwierzęta, coraz mocniej angażowałam się w pracę z psami. Dzięki Mężowi poznałam tajniki odpowiedniego komunikowania się z psami, czytania ich zachowań oraz rozumienia ich potrzeb. Coraz więcej naszych znajomych prosiło nas o pomoc w wychowywaniu i układaniu ich pupili. Zaczęliśmy rozumieć, że wiele osób nie radzi sobie z samodzielnym szkoleniem psa oraz z jego socjalizacją. We trójkę postanowiliśmy stworzyć naszą Grupę. Nazwa firmy może być rozumiana w dwojaki sposób. To pierwsze litery naszych imion i pseudonimów. Ale przede wszystkim to zwrócenie uwagi na podstawowe potrzeby naszych podopiecznych czyli potrzebę odpowiedniej KOMUNIKACJI z człowiekiem, zbudowanie MOTYWACJI u psa oraz jego ogólnej SOCJALIZACJI. Skrót K9 pochodzi od łacińskiego słowa canis czyli pies.

PB: Czym dokładnie zajmuje się Państwa firma?

KM: Nasza firma zajmuje się profesjonalnym szkoleniem psów oraz ich doborem. Stawiamy głównie na szkolenia indywidualne. Wierzymy w to, że poprzez tego typu szkolenia jesteśmy w stanie przekazać niezbędną wiedzę przewodnikowi- czyli właścicielowi psa. Takie kameralne spotkania umożliwiają dokładną obserwację psa i jego właściciela, wychwycenie wszystkich błędów wychowawczych oraz diagnozowanie problemów. Szczególny nacisk kładziemy na to, by właściciel ze swoim podopiecznym potrafił zbudować prawidłowe relacje, które umożliwią mu pełną komunikację z psem.
Pokazujemy również, jak prawidłowo nagradzać psa, aby wzmocnić pożądane zachowania. Dobieramy odpowiednie metody szkolenia do każdego z psów indywidualnie w zależności od jego predyspozycji, rasy, temperamentu oraz potrzeb właściciela. Pracujemy głównie na instynkcie pokarmowym i łowieckim. Zawsze podkreślamy, że we wszystkich formach pracy związanej ze szkoleniem psów głównym celem jest budowanie odpowiednich relacji pomiędzy człowiekiem, a psem. Naszą misją jest więc przekazanie właścicielom psów niezbędnej wiedzy i umiejętności na temat sposobów i metod pracy z podopiecznym. Dzięki temu pokazujemy, jak uczyć psa i stawiać przed nim kolejne zadania.

PB: Czy strategia pet marki jest dla Państwa kluczowym elementem rozwoju? Od czego najlepiej zacząć budowanie silnych filarów firmy?

KM: Doświadczenia zdobyte przeze mnie w trakcie prowadzenia mojego Centrum Edukacyjno- Szkoleniowego spowodowały, że rozwój GRUPY KMS K9 oparłam głównie na zbudowaniu strategii reklamowej, pokazującej nasze doświadczenie zawodowe, wiedzę oraz miłość do zwierząt. Uważam, że dobry szkoleniowiec- mentor, potrafi w pełni przekazać swoją wiedzę posiadając nie tylko wykształcenie kierunkowe, ale również metodyczne. Przecież nasza praca, to nie tylko szkolenie psów, lecz również praca z ich właścicielami. Zdając sobie sprawę, że naszą mocną stroną jako szkoleniowców jest wiedza i posiadane wykształcenie, skupiłam się głównie na dotarciu do naszej grupy docelowej. Uznałam, że naszym łącznikiem z klientami będzie profesjonalny fan page, na którym umieszczamy filmiki pokazujące naszą pracę z psami oraz strona internetowa, którą stale rozbudowujemy i ulepszamy. Współpracujemy również z doświadczonymi pozorantami, firmami produkującymi limitowane, ręcznie robione pet akcesoria oraz zaprzyjaźnionymi hodowlami psów.

kms k9

PB: Co jest takiego ważnego w kreowaniu marki w branży zwierzęcej?

KM: Uważam, że istotnym elementem kreowania marki w branży zwierzęcej jest umiejętność trafienia w oczekiwania klienta i zaspokojenie jego potrzeb. Dlatego staramy się pokazywać możliwości pracy z psami i tak konstruować naszą ofertę, by każdy znalazł coś dla siebie.

PB: W Państwa pracy oprócz rozmowy z klientem, ważne jest również nawiązanie kontaktu z jego psem. Czy trudno jest nauczyć współpracy zwierzęcia z człowiekiem?

KM: Psy, jako zwierzęta udomowione, chętnie uznają człowieka za swojego przewodnika. Ze względu na fakt, że psy potrzebują żyć w stadzie, łatwo poddają się więc tresurze. Czasami zdarzają się problemy w komunikacji na linii pies- człowiek. Wynikają one jednak z błędnego odczytu psich zachowań, złego traktowania oraz trudności adaptacyjnych. Skorygowanie tych zachowań pozwala pogłębić relację człowieka ze zwierzęciem. A zbudowanie dobrej, pełnej i poprawnej więzi procentuje głęboką relacją, w której pies zapewnia człowiekowi towarzystwo, radość, odwzajemnia jego uczucia oraz daje poczucie sensu istnienia i radości życia.

PB: Jaka jest misja Grupy KMS K9?

KM: Głównym celem Grupy KMS K9 jest podnoszenie wartości użytkowej psów pracujących, domowych oraz podnoszenie wrażliwości społecznej wobec zwierząt poprzez popularyzację pracy z psami oraz rozpowszechnianie wiedzy dotyczącej ich zachowań, potrzeb i oczekiwań. W naszym szkoleniu stawiamy na metody oparte na najnowszych badaniach naukowych oraz na nasze doświadczenie zdobyte w trakcie licznych obserwacji, szkoleń i seminariów. Staramy się uczyć ludzi, jak budować głębokie i poprawne relacje z naszymi czworonożnymi przyjaciółmi.

PB: Czym jest dla Państwa sukces?

KM: Sukces to satysfakcja z dobrze wykonanego zadania. Uznanie w oczach zadowolonych klientów, docenienie naszego poświęcenia i czasu włożonego w liczne treningi i rozwój własny stanowią największą motywację do dalszej pracy.

PB: Serdecznie dziękujemy za rozmowę.

KM: Również dziękuję za rozmowę!

1

ARCHIWA

2

TAGI