Poczekalnia w lecznicy weterynaryjnej.

Odsłony: 2043

Sprawnie funkcjonująca recepcja, ciepłe, przyjazne wnętrze poczekalni, miła i kompetentna obsługa, to elementy, które budują wizerunek i pozytywną opinię o danej placówce. Dobra opinia oraz zadowolenie opiekunów zwierząt to szansa na polecenie kolejnym.

Usługi weterynaryjne to biznes. Polskie prawo wyróżnia pięć rodzajów działalności leczniczej dla zwierząt: gabinet weterynaryjny, przychodnię, lecznicę, klinikę oraz weterynaryjne laboratorium diagnostyczne. Aby zakład leczniczy uzyskał jeden z pięciu wymienionych statusów musi spełniać odpowiednie wymagania, dotyczące personelu jak również pomieszczeń oraz ich wyposażenia. Wśród wymagań dotyczących pomieszczeń, każdy z wymienionych zakładów powinien mieć wydzielone miejsce gdzie pacjenci ze swoimi opiekunami mogą oczekiwać na swoją kolej  do gabinetu lekarskiego. Są to poczekalnie. O ile ze względów leczniczych ich wygląd nie przedstawia większego znaczenia to jednak z marketingowego punktu widzenia nabiera  ono zupełnie innego wymiaru.

Elementy gry rynkowej

Usługi weterynaryjne to taki sam biznes jak każdy inny, gdzie obowiązują te same zasady  i reguły gry rynkowej. Jedną z nich jest rywalizacja o pacjenta, a w zasadzie o jego opiekuna. Właściciele zwierząt, każdorazowo, odwiedzając zakład leczniczy robią to raczej  z konieczności i obowiązku niż z wyboru. Czas, który muszą poświęcić w oczekiwaniu na wizytę do lekarza jest dla większości czasem straconym. Czekając na swoją kolej, dokucza im bezczynność, a czas oczekiwania w ich ocenie staję się coraz dłuższy. Zaczynają wzrokiem ogarniać otaczającą ich przestrzeń, szukając czegoś absorbującego uwagę. Szukają jakiegoś zajęcia, które pozwoli w ich subiektywnym odczuciu skrócić wydłużający się czas oczekiwania. Poczekalnia to dobre miejsce do nawiązania dialogu z pacjentem/opiekunem. Postarajmy się racjonalnie zagospodarować i wypełnić tą przestrzeń. Zajmijmy jego uwagę, dostarczając praktycznych informacji dotyczących wychowania, właściwej higieny, opieki  i pielęgnacji psów, kotów oraz innych zwierząt. To jak nas widzi, a w zasadzie jak czuje się  w strefie oczekiwania, tak będzie postrzegał placówkę leczniczą i jakość oferowanych w niej usług. Poczekalnia to najważniejsze pomieszczenie każdego zakładu leczniczego. Odpowiednie wyposażenie, wystrój, kolorystyka wnętrza, powinny tworzyć klimat miejsca, gdzie oczekujący będą czuli się miło i komfortowo. Zwłaszcza, że wizyty w zakładzie leczniczym „to nie najlepszy sposób na spędzanie wolnego czasu”. Atmosfera miejsca. Ta zasada obowiązuje również w przypadku poczekalni lecznic.  Zakłady lecznicze to nie tylko usługi medyczne, to również miejsce gdzie można zaopatrzyć się w niezbędne produkty profilaktyczno-lecznicze pozwalające utrzymać zdrowie czworonożnych podopiecznych w należytej kondycji. Są to karmy, suplementy diety, produkty pielęgnacyjno-lecznicze, sprzęt rehabilitacyjny oraz akcesoria umożliwiające prawidłowy rozwój zwierząt. Dla pacjentów to gwarancja jakości oferowanych produktów, dla zakładów leczniczych, dodatkowe źródło dochodu.

Czas to pieniądz

Poczekalnie w zakładach leczniczych to dobre miejsce edukacyjne. Wykorzystajmy fakt,  że oczekujący dysponują czasem. Zajmijmy ich uwagę. Pisma branżowe, broszury, materiały dotyczące nowości produktowych, to wszystko powinno znajdować się w ich bezpośrednim zasięgu. Dobrym rozwiązaniem jest wykorzystanie monitorów za pośrednictwem których możemy emitować materiały filmowe, dotyczące opieki, wychowania, właściwej higieny  i pielęgnacji psów, kotów oraz innych zwierząt. Monitor w poczekalni to również szansa na intensyfikację dochodów. O ile przerwy  w programach telewizyjnych wypełniane blokami reklamowymi mocno nas irytują,  o tyle reklamy produktowe w marketach, aptekach, przychodniach lekarskich, czy stomatologicznych, to standard. Zainteresujmy producentów możliwością reklamy swoich produktów w zakładzie leczniczym. To mogą być reklamy produktowe jak również oferty usług związanych z opieką i pielęgnacją zwierząt. Poczekalnia, to wizytówka każdego zakładu leczniczego, niezależnie od jego statusu. Jednak w przypadku większych placówek takich jak przychodnie, lecznice, czy kliniki weterynaryjne, recepcja to kolejny ważny element budujący opinie na temat placówki  i świadczonych w niej usług. Recepcję należy zorganizować w strefie oczekiwania, zapewniając jej pracownikom bezpośredni kontakt z pacjentami i ich opiekunami.  To centralny punkt poczekalni, pozwalający na szybką reakcję personelu w przypadku bardziej zniecierpliwionych, czy też takich którzy chcą dowiedzieć się czegoś więcej  o dodatkowych usługach czy nowościach produktowych.

Ile warta jest dobra opinia ?

poczekalnia w lecznicy weterynaryjnej

Sprawnie funkcjonująca recepcja, ciepłe, przyjazne wnętrze poczekalni, miła i kompetentna obsługa, to elementy, które budują wizerunek i pozytywną opinię o danej placówce. Dobra opinia oraz zadowolenie opiekunów zwierząt to szansa na polecenie kolejnym. Z kolei  więcej pacjentów i odwiedzających placówkę leczniczą to większe przychody. Poczekalnia to nie tylko miejsce. To również jeden z elementów gry marketingowej,  która ma na celu przekonać i zachęcić do korzystania z usług danej placówki leczniczej. Jednak  możliwości budowania pozytywnej opinii, która może przełożyć się w przyszłości  na intensyfikację dochodów jest więcej. Aktywność marketingowa w przypadku zakładów leczniczych dla zwierząt to dzisiaj konieczność.  W czasach rywalizacji o konsumenta, zakłady lecznicze przestały być wyłącznie placówkami świadczącymi usługi medyczne. To również dobrze zaopatrzone punkty sprzedaży produktów dla zwierząt. Poradnie, w dosłownym tego słowa znaczeniu, gdzie zainteresowani powinni otrzymać fachową poradę i praktyczne wskazówki dotyczące wychowania i pielęgnacji zwierząt. Szukajmy sposobów, które pozwolą na bliższy kontakt z potencjalnymi, adresatami naszych usług (zwierzęta i ich opiekunowie). Większość zakładów leczniczych usytuowanych jest w bezpośrednim otoczeniu osiedli mieszkalnych. Przy okazji wizyt rozmawiajmy, pytajmy, szukajmy informacji, które mogą stanowić inspiracją pozwalającą poszerzyć ofertę naszych usług. W tym celu wykorzystajmy fakt, że zawód lekarza to zawód zaufania publicznego, a zakłady lecznicze oraz ich personel  z racji miejsca swojej działalności są częścią lokalnej społeczności.  Wyjdźmy im na przeciw, szukajmy ciekawych inicjatyw, akcji które będą edukować  i angażować do działania. To mogą być spotkania z behawiorystami, groomerami, trenerami, hodowcami. Pomysłów jest wiele. Wszystko zależy od naszej kreatywności.

 

Facebook

Subscribe to our newsletter

lista mailingowa BTB obslugiwana jest przez FreshMail