Smart konsument, nowa era konsumenta

Smart konsument, nowa era konsumenta

Już czas by branża zoologiczna wkroczyła w inny wymiar. Nie czekaj aż klient, dzięki swojemu uporowi i determinacji, przeszukując internet, trafi na Twój produkt.

Smart konsument, nadchodzi nowa era w sposobach komunikacji i sprzedaży produktów. Czy nam się to podoba czy nie, to jednak dynamicznie zmieniająca się rzeczywistość będzie dyktować zasady gry. Kończy się także era lojalnego konsumenta, a do głosu coraz częściej dochodzi młodsze pokolenie. To konsumpcyjni styliści, dla których etos marki nie istnieje. Powszechna dostępność nowych technologii w połączeniu z możliwościami jakie oferuje Internet sprawia, że współczesny konsument jest dobrze poinformowany, selektywny w swoich wyborach i świadomy swoich decyzji zakupowych.
Prasa, outdoor, radio, TV to tradycyjne kanały komunikacji, za pośrednictwem których marki budowały wizerunek, wpływając na intensyfikację sprzedaży swoich produktów. Dzisiaj to nie wystarczy. Trzeba skończyć z tradycyjnym myśleniem, że reklama zamieszczona w gazecie wygeneruje popyt, zwiększając tym samym sprzedaż danego produktu. To mit. Współczesna rzeczywistość to czas smartfonów, tabletów i telewizji internetowej oraz ich zasięgu i nieograniczonej możliwości komunikacji „ze światem”.

Nadchodzi Smart Konsument.

Kiedyś to telewizja była naszym „oknem na świat”. Teraz to smartfony, tablety, laptopy są naszym nieodłącznym „ partnerem życiowym”. To nasze osobiste wyszukiwarki, źródło wiedzy i niezbędnych informacji, szczególnie w czasach rosnącej konsumpcji. Zawsze mamy je przy sobie. W domu, w pracy, w sklepie, na urlopie. To za ich sprawą jesteśmy w stanie szybko zebrać niezbędne informacje dotyczące interesujących nas produktów. Możemy poznać opinie innych na ich temat, porównać oferty cenowe czy też poszukać atrakcyjnych form promocji.
Jednak nowe technologie mają swoje wymagania. By w pełni wykorzystać ich możliwości należy się odpowiednio do tego przygotować. Słabej jakości strony, niedostosowane do przeglądania w urządzeniach mobilnych, to nadal poważna bolączka branży zoologicznej. Na pierwszy plan wychodzi smart konsument, poruszający się bez większych problemów w świecie nowych technologii.
Kupujemy oczami. Często produkty, które cechuje wysoka jakość, na zdjęciach wyglądają koszmarnie, co z góry skazuje je na brak zainteresowania ze strony konsumenta. Wielu producentów i dystrybutorów nie przywiązuje wagi do właściwej ekspozycji (zdjęcia, wizualizacje) produkowanych i sprzedawanych przez siebie produktów. Również niedostateczne, minimalistyczne opisy lub ich brak powoduje małe zainteresowanie wśród konsumentów, co, w znaczący sposób, ogranicza ich dalszą dystrybucję.
Zapisz się do naszego newslettera. Otrzymasz informacje jak zwiększać sprzedaż, korzystając z urządzeń mobilnych i interaktywnej telewizji.
Sklep to miejsce gdzie konsument oczekuje konsultacji, uzupełnienia i usystematyzowania zebranej wiedzy. Tak więc zmienia się znaczenie i rola współczesnego sprzedawcy. Dzisiaj jest on partnerem, konsultantem i doradcą. Satysfakcja po zakupowa konsumenta to najlepsza rekomendacją dla każdego sklepu. To gwarancja, że konsument tu jeszcze wróci.
Większość producentów i właścicieli sklepów zoologicznych nie przykłada większej uwagi do szkoleń produktowych uważając, że jest to nic nie wnosząca, niepotrzebna strata czasu, a przecież umiejętność opowiadania o produktach to jeden z obowiązków skutecznego handlowca czy sprzedawców. Nowoczesne formy szkoleń produktowych pozwalają na łatwe i szybkie przyswajanie niezbędnej wiedzy, bez niepotrzebnych przerw w pracy.

Bo klient o to nie pyta!

Tradycyjny model sprzedaży produktów zoologicznych wygląda następująco: producent czy dystrybutor chce sprzedać towar, najlepiej do hurtowni, myśląc iż ten drugi odsprzeda go dalej do sklepów. I byłoby wszystko OK, gdyby nie fakt, że sklep niechętnie chce przyjąć produkt, o którego istnieniu ani on, ani konsument nie mają pojęcia. Nie zna produktu, nic nie wie na jego temat, a klient o niego nie pyta. To nam – producentom czy dystrybutorom produktów powinno najbardziej zależeć aby wiedza na temat naszej oferty produktowej zataczała coraz większe kręgi. Aby potencjalni adresaci produktów szukali i pytali o nie w sklepach. To nie w gestii hurtowni czy sklepów leży promowanie jakichkolwiek marek. Zarówno jedni, jak i drudzy sięgają wyłącznie po te produkty, które znają, o które pyta konsument, które zagwarantują im intensyfikację dochodów.

Jak to nie znają naszych produktów ?

Przecież zamieściliśmy reklamę w piśmie branżowym. Dzisiaj mało kto sięga po pisma branżowe (drukowane) by dowiedzieć się „co w trawie piszczy”. Ich zasięg i skuteczność w czasach wszechobecnego Internetu jest obecnie niewystarczający, a treści w nich zawarte mało interesujące. Takie stereotypowe myślenie jest ciągle obecne, zwłaszcza w branży zoologicznej. Zmienia się otaczająca nas rzeczywistość, również konsument staje się coraz bardziej selektywny w swoich wyborach. Jak zatem i gdzie się reklamować aby podnieść skuteczność naszych działań?
Żyjemy w czasach personalizacji informacji. Pet Biznes to szerokie spojrzenie na temat promocji produktów oraz zachowań konsumenckich b2b i b2c. W ramach Zintegrowanej Platformy Komunikacji Marketingowej oferujemy bogaty wachlarz możliwości dotarcia do bezpośrednio zainteresowanych. To forma internetowego merchandisingu. To jak witryna sklepowa, która informuje, zachęca, przekonuje, przyciąga formą oraz swoim wyglądem. To wirtualna przestrzeń, współczesny świat, w którym smart konsument czuje się najlepiej. To właśnie tam wszystko się zaczyna. To od konsumenta zaczyna się sprzedaż. To w końcu o niego wszyscy zabiegamy. Nadszedł czas by branża zoologiczna wkroczyła w inny wymiar. Nie czekaj, aż klient, dzięki swojemu uporowi i determinacji, przeszukując Internet trafi na Twój produkt. Sam decyduj gdzie i kiedy powinien się z nim zapoznać.


.

POLECANE DLA CIEBIE