Dział terrarystyczny w sklepie zoologicznym?

Odsłony: 1357

Moda na efektowne terrarium z fragmentem pustyni, sawanny lub tropikalnego lasu deszczowego, a przede wszystkim z oryginalnym zwierzęciem w środku zatacza coraz szersze kręgi. W wielu miastach Polski jak grzyby po deszczu wyrastają giełdy i wystawy terrarystyczne. Sytuacja jest dynamiczna i sklepy zoologiczne, nie chcąc pozostać w tyle, powinny wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów.

Zarówno duże sklepy sieciowe, jak i niewielkie klimatyczne sklepiki mogą dziś z powodzeniem prowadzić dział z terrarystyką, oferując gotowe terraria z pełnym wyposażeniem czy też umożliwiając klientowi wybór sprzętu spośród oferty wielu firm. Nowoczesny sprzęt oświetleniowy i grzewczy, sztuczne tła i dekoracje, karmniki, termometry i wilgotnościomierze, podłoża, witaminy, odżywki i pokarmy to produkty, które nie tylko będą zwiększać dochody sklepu, ale przede wszystkim zapewnią zwierzętom godne warunki życia.

Planując sprzedaż zwierząt terrariowych, warto podjąć współpracę z lekarzem weterynarii (specjalistą od zwierząt egzotycznych), który nie tylko będzie prowadzić nadzór nad zwierzętami, ale także do którego sprzedawca będzie mógł skierować klientów posiadających egzotyczne gady czy płazy. Niezbędne będzie oczywiście zdobycie wiedzy o zwierzętach i produktach, by w sposób zrozumiały i rzetelny przekazywać ją później klientowi.

Zaskakiwać, zdumiewać i zachęcać do odwiedzenia sklepu zoologicznego będą egzotyczne żółwie, jaszczurki, węże, żaby, pająki ptaszniki, modliszki, patyczaki, a nawet skorpiony.
Na terrariach z gadami i pajęczakami można nakleić etykietki z krótkimi informacjami o kraju pochodzenia i potrzebach zwierzęcia (edukacja i profesjonalizm w jednym!). Bardziej wyrafinowany pomysł to zamontowanie kamerki przekazującej relację „live” w Internecie – zainteresowani będą mogli śledzić zachowania konkretnego gatunku. Z czasem można też umówić się
z zaprzyjaźnionym weterynarzem, który raz w tygodniu będzie pełnił dyżur w sklepie, udzielając fachowych porad wszystkim tym, którzy są zatroskani dobrostanem swych zwierząt.

terrarystyka w sklepie zoologicznym

Rozszerzając ofertę tradycyjnego sklepu zoologicznego o terrarystykę – warto zorganizować dla niej kąt lub regał w pobliżu akwarystyki. Natomiast osobno wyeksponowane i pięknie podświetlone terrarium z egzotycznym lokatorem, roślinami i wodospadem stać się może swoistym miejscem „kultu”, przyciągając zafascynowane dzieci i dorosłych, którzy tym chętniej odwiedzą sklep, robiąc przy okazji zakupy dla swych czworonożnych pupili.

Prowadzenie działu z terrarystyką może nie tylko być elementem przyciągającym klientów, ale także przynosić wymierne korzyści. Zaczynając od łatwych w hodowli zwierząt, takich jak patyczaki , niektóre modliszki, pająki czy ślimaki, nie narazimy się na wielkie inwestycje, a stworzymy dodatkowe źródło dochodu sklepu i sprawimy, że nasz sklep będzie miejscem chętniej odwiedzanym przez klientów.

dr Paweł Czapczyk

* W następnych artykułach zajmiemy się praktycznymi poradami związanymi z prowadzeniem działu terrarystycznego.

Facebook

Subscribe to our newsletter

lista mailingowa BTB obslugiwana jest przez FreshMail