Dobra karma dla psa w sklepie zoologicznym.

Dobra karma dla psa w sklepie zoologicznym.

Dobra karma dla psa w sklepie zoologicznym to podstawa jego funkcjonowania. Każdy specjalistyczny sklep, a takim jest sklep zoologiczny, powinien stawiać na najlepsze produkty.

Dobra karma dla psa w sklepie czy to się opłaca ? Odpowiedź jest prosta: TAK ! Zoo branża obfituje w szereg produktów żywnościowych dla psów, wśród których dominują karmy suche. O ich wartości odżywczej i sprzedażowej decyduje jakościowy podział karm. Najtańszymi karmami są tzw. karmy marketowe, które są stosunkowo tanie, lecz ich wartość odżywcza jest niska. Zysk w tym przypadku zależy od ilości sprzedawanej karmy. Niska cena, ogólna dostępność (dostępne prawie w każdym sklepie spożywczym), duża konkurencja, to czynniki mocno ograniczające oczekiwane zyski sklepów zoologicznych. Sprzedaż tego typu produktów w sklepie zoologicznym nie ma ekonomicznego uzasadnienia, a sam sklep przestaje być punktem specjalistycznym. Zakup produktu to jedno, a wiedza specjalistyczna dotycząca jego funkcjonalności to drugie. To kolejny powód dla, którego dobra karma robi różnicę. Zatem dobra karma powinna znaleźć się w każdym sklepie zoologicznym, to się po prostu opłaca.

Mówiąc DOBRA KARMA DLA PSA od razu pojawiają się wątpliwości, co do możliwości sprzedażowych i zasobności portfela klientów danego sklepu. To powód,  dla którego stosuje się sprzedaż karm „na wagę”. Takie rozwiązanie wcale nie musi wpływać na intensyfikację sprzedaży. Coraz większa liczba świadomych klientów zdaje sobie sprawę, iż otwarta karma to często zwietrzały produkt, do którego dostaje się kurz i inne zanieczyszczenia. W związku z tym raczej unikają tego rodzaju zakupu. Oczywiście można przechowywać karmę w plastikowych pojemnikach, jednak dalej nie są to szczelne opakowania. Poza tym w dużej mierze traci na tym sam produkt, jego producent i sprzedawca. Zwietrzała karma nie zawsze smakuje naszemu pupilowi, a powtórny zakup tej samej karmy może okazać się wątpliwy.

Co zrobić, by dobra karma dla psa w naszych sklepach sprzedawała się lepiej? Sprzedaż „na wagę” może zniechęcać klientów!

Rozwiązanie jest proste. W pierwszej kolejności należy przekonać samego siebie do innego sposobu sprzedaży. Praktycznie w każdym mieście znajduje się jakaś sieć sklepów spożywczych, większych czy mniejszych, która sprzedaje karmy. Nigdzie nie sprzedają karm „na wagę”. Tam produkt oferowany jest w mniejszych opakowaniach. Skoro klienci marketów przyzwyczajeni są do kupowania karmy w zamkniętych opakowaniach, to nie powinni mieć problemu z zakupem produktów w mniejszych opakowaniach również w sklepie zoologicznym.

Dobra karma dla psa – jak dokonać wyboru !

Znaczna część sklepów zoologicznych to nieduże powierzchnie sprzedażowe. Tu powierzchnia staje się pewnym ograniczeniem. Ciężko mieć wszystko, o co zapyta klient. Zatem, na jakie produkty się zdecydować, by klient miał wybór a ich zatowarowanie generowało zysk na odpowiednim poziomie? Czy inwestować tylko w znane marki czy przyjąć inną strategię? Prowadząc sklep zoologiczny, w dużej mierze znamy swoich klientów, ich upodobania czy też zwierzęta, których są opiekunami. Warto zatem zrobić „remanent w głowie”. Część produktów,  dobrze rotujących powinno pozostać na półkach, ale też warto wprowadzać nowe karmy. Klient powinien zauważać, iż sklep się rozwija, szuka nowych propozycji produktowych, a wszystko po to, by zadowolić podopiecznych naszych klientów. Na rynku pojawia się coraz to większa ilość nowych karm dla psów i kotów. Ich producenci, chcąc wyróżnić swoją ofertę, prześcigają się w doborze składników wykorzystanych do ich produkcji. Lecz nie wszyscy pamiętają o ich promocji i wsparciu sprzedażowym.

Na jaką karmę się zdecydować?

Ważne by w sklepach zoologicznych pojawiały się nowe i dobre karmy. Nowości przyciągają i angażują uwagę klientów. Może to wydawać się dziwne, ale osoby, decydujące o zaopatrzeniu sklepów zoologicznych w dany asortyment, nie znają do końca składów, funkcjonalności i przeznaczenia karm. O wprowadzeniu produktu do sprzedaży nie zawsze decydują czynniki  ekonomiczne. Raczej kierują się znajomością marki i jest to jedyne kryterium wyboru. Dobra karma nowej marki (producenta) w sklepie może oznaczać większe zyski. Nowi producenci oferując do sprzedaży nowe produkty, chętniej oferują lepsze ceny. To oznacza, iż sprzedając jeden worek z karmą Premium można zarobić więcej niż na karmie „ marketowej ”. Ma to duże znaczenie w przypadku małych sklepów, gdzie powierzchnia ekspozycyjna jest ograniczona. Zaś jedynym sposobem uzyskania większego dochodu jest uzyskanie lepszej marży na produkcie.

O co warto pytać nowego producenta (handlowca) karmy, który odwiedzi nasz sklep.

Większość zapewne zacznie od tego, ile zarobi na jednym worku, co nie jest wielkim zaskoczeniem w relacjach biznesowych. Jednak najważniejszym pytaniem jest jakiego typu działania marketingowe prowadzi producent w celu budowania rozgłosu o swoich produktach ? Lub jak wygląda jego polityka cenowa w odniesieniu do sklepów: stacjonarny vs sprzedaży internetowa. Są to ważne informacje przy podejmowaniu decyzji o wprowadzeniu nowego produktu na sklepową półkę. Produkt, wokół którego prowadzi się działania mające na celu zwiększania rozgłosu, staje się produktem znanym i popularnym, za czym idzie jego sprzedaż i zyski dla sklepu. Nie unikajmy kontaktu z nowymi produktami. Dobra karma dla psa zawsze się obroni i szybko znajdzie lojalne grono kupujących. Dobra karma to nie tylko większy zysk ale, przede wszystkim, zdrowie zwierząt i zadowolenie kupujących.

POLECANE DLA CIEBIE